Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er als je stukje eierschil doorslikt?

Ik maakte net beslag voor pannenkoeken en proefde tijdens het eten een hard stukje. Later besefte ik dat dit weleens de eierschil zou kunnen zijn... Op het moment stond ik er zelf niet bij stil. Kan dit kwaad? Eierschillen kunnen best scherp zijn.

4 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, dat kan geen kwaad - je krijgt wat extra kalk binnen, that's all!
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Eierschillen bestaan uit kalk en deze lossen op in het zoutzuur dat in je maag zit. Kan dus noot kwaad.
Eigenlijk zijn ze ook nog erg gezond.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 25 november 2020 12:13: bron, tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat schijnt zelfs gezond te kunnen zijn, want het bestaat voor 95 % uit calciumcarbonaat. Die stof is belangrijk voor je lichaam omdat deze zorgt voor de opbouw en stevigheid van je botten en gebit. Ook helpt het tegen brandend maagzuur. De beste vorm ervoor is als vermalen poeder. Maar krijg jij dagelijks voldoende zuivel binnen dan heb je dat niet nodig.

Het is wel beter om geen rauwe eierschaal te eten, maar de pannenkoek was natuurlijk gebakken dus er kunnen geen bacteriën meer in hebben gezeten. Kleine stukjes gekookte of gebakken eierschaal vormen geen gezondheidsrisico. Een wat groter stuk eischaal zou hooguit een heel klein wondje in je keel kunnen veroorzaken. Dat geneest in korte tijd vanzelf weer.
(Lees meer...)
Amadea
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding