Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat een mannelijke ongesteldheid?

Mijn vriend kijkt weleens afleveringen van The Big Bang Theory terug. Daar spreken ze over een 'man period', oftewel: een mannelijke ongesteldheid. Aangezien sommige uitspraken van The Big Bang Theory serieus waar blijken te zijn, vroeg ik me af of een mannenlijke ongesteldheid bestaat en hoe dat dan precies in het lichaam werkt.

4 jaar geleden
1.7K
TurfGraver
4 jaar geleden
On = niet wel ;)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja, die ongesteldheid hebben mannen maar 1x rond hun 55e jaar, en dan doen ze rare dingen zoals een Harley of Porsche kopen en in rondrijden alsof ze 20 zijn... Da's een hele rare periode.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, het bestaat! Soort van.

Een onderzoeker uit Slovenië denkt dat mannen ook een maandelijkse cyclus doorstaan. Hij zag dit terug in de pieken op de achttiende dag binnen één maand. Waar we het over eens kunnen zijn, is dat vrouwen een menstruatie mét bloedverlies moeten trotseren. Hier kunnen de mannen zeker niet over meepraten, maar de gemoedstoestanden zijn voor iedereen herkenbaar.

De mannen werd eerst gevraagd of ze het gevoel hadden te maken te hebben met een zogenaamde ‘man period’. De mannen die bevestigend reageerden, werd gevraagd van welke symptomen ze in die periode last hadden. Daaruit kwam de volgende top-vijf:

Prikkelbaar (56%)
Vermoeider (51%)
Meer behoefte aan bijvoorbeeld chocola en ijs (47%)
Constant honger hebben (43%)
Gemakkelijk overstuur (43%)
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding