Mag een huisarts een telefonisch klacht van mij declareren als telefonisch consult aan de zorgverzek?
Ik kreeg een mail van Volg je Zorg.nl dat er iets gewijzigd was in mijn account. Ik zag daar dat het een recentelijke toestemming betrof die ik aan mijn huisarts gegeven zou hebben om gegevens uit te wisselen. Hier op belde ik de assistente en vertelde dat ik nooit die toestemming heb gegeven, ook niet mondeling. Zij zou het aan de huisarts doorgeven en die zou mij dan terugbellen. Dit valt wél onder ""telefonisch consult"" zei zij. Mag dit???
@Pieterke
Bron van waarom dit gedeclareerd mag worden? Het betreft immers een onterechte handeling waarop de assistent (wellicht heel convenient) geen antwoord kon geven. Het geven van tekst en uitleg voor waarom zij vinden dat er toestemming is gegeven voor iets wat niet is gegeven, valt voor zover ik weet, niet onder de declarable handelingen. Als er in datzelfde gesprek ook nog andere dingen zijn besproken, dan is het een ander verhaal. Maar eigenlijk had de assistent met de huisarts moeten ovrleggen en deze assistent had dit ofwel moeten corrigeren ofwel moeten terugkoppelen aan de patient / client.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.