Mijn vader heeft zoutzuur in het toilet gegoten, is dit slecht om in te ademen?
Imijn vader goot vandaag zoutzuur in het toilet, nu stinkt het hier wel. De geur was er al als je dichtbij de fles zoutzuur stond. Nu heb ik een vraag zou dit slecht zijn om dit in te ademen?
Afvoerbuizen zijn tegenwoordig van PVC en heel goed bestand tegen sterke zuren. Het is sowieso onverstandig om sterke zuren in een toilet o.i.d. te gooien.
36% HCl is bijna het maximum wat je kan hebben. Industrieel zoutzuur is 37% opgelost. Uit mijn hoofd is dat ongeveer 18 M (18N) zoutzuur. Veel heftiger wordt het niet. Ik heb zelf geen ervaring met de concentraties voor particulier gebruik, maar ergens hoop ik dat deze toch een stuk lager is dan 36%
Wilde het verbeteren, maar werd steeds uitgelogd. @ via bouwmarkten voor huishoudelijk gebruik meestal < 12%
Bleko chemie zoutzuur 30% met advies ventileren en afhankelijk van de vervuiling: verdunnen met water 1:10 tot 1:50. voor huishoudelijk gebruik meestal < 12% zoutzuur.
Bleko zoutzuur 30% met advies ventileren en afhankelijk van de vervuiling: 10x verdunnen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.