Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben te voorzichtig, wat doe ik eraan?

Ik had vandaag een gesprek met een vriend van me en hij vertelde me dat hij me te voorzichtig vond. Andere mensen heb ik dit of iets dergelijks ook horen zeggen maar naar mijn idee valt het mee. Toch denken mijn vrienden en familie er zo over. Wat kan ik doen om minder voorzichtig te zijn / over te komen?
En kom a.u.b. niet met antwoorden als 'er is niks mis met voorzichtig zijn', dat heb ik al genoeg gehoord.

Toegevoegd na 19 minuten:
Waar ik voorzichtig in ben: Blijkbaar in alles, in m'n werk, in m'n omgang met mensen/vrienden/familie, in de liefde, in de manier waarop ik met dingen te werk ga.
Dingen die een te groot risico hebben vermijd ik.
Zo zet ik met pokeren alleen in wanneer ik ook echt kan winnen. Zo zet ik nooit de eerste stap wanneer ik iemand leuk vind. Zo begin ik pas met dingen uit te voeren voor school/werk wanneer ik precies in gedachte heb hoe ik het ga doen. En ga zo maar door.
Genoeg uitleg zo? ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het ligt kennelijk in je aard om voorzichtig te zijn. Je zou met hele stapjes kunnen proberen hoe het is om iets meer te durven. Bv met bridgen kan je proberen iets agressiever te bieden, met tennissen kan je eropgaan om toch naar het net te lopen en te smashen, en niet blijven verdedigen. Met de aankoop van kleding, eens een keer juist dat kledingstuk te kopen wat eigenlijk net iets te duur was, maar wat je zo goed staat. En dan kijken hoe het voelt. Het is waarschijnlijk maar een klein stapje dat je moet doen. Als je het vaker hoort, juist van mensen die je na staan, dan hebben ze het sterke vermoeden dat er meer uit je kan komen, dan je nu laat zien. Probeer het maar een beetje!!! Lukt wel hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (5)

Waar ben je te voorzichtig mee? Als er bedoelt wordt dat je niet snel iemand vertrouwd dan zou je bij jezelf te rade kunnen gaan waar dat vandaan komt.Ben je vaak teleurgesteld?Dan is het niet zo vreemd dat je een beetje afstand houdt.Je vertrouwen in mensen zal moeten groeien.Het is voor ons heel moeilijk om dit te beoordelen.Allereerst kennen we je niet dus weten we ook niet of en waarmee je te voorzichtig zou zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waar je dan te voorzichtig in bent. Maar je moet dan proberen om in dat waar je te voorzichtig in bent, steeds iets verder te gaan. Dan ben je na een paar weken/maanden minder of niet meer voorzichtig in dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan gewoon je karakter zijn. Sommige mensen gaan liever 'op zeker' dan op hun bek. En sommige mensen zoeken het gevaar, de uitersten, de grenzen, en overschrijden die het liefste ook nog, om het 'highe' gevoel dat dat geeft (thrillseekers)...

Sommige mensen leven vanuit hun gevoel, en anderen vanuit hun verstand - en ik denk, dat jij meer een 'verstandsmens' bent van nature.

Als jij je daarbij prettig voelt, moet je dit vooral zo laten.

Maar als jij zelf af en toe het gevoel hebt iets te missen, luister dan wat meer naar het 'kleine jongetje' dat onder die laag verstand zit.
Het jongetje, dat wil belletje trekken, tegen het verkeer infietsen, een ruit intrappen met een voetbal, en als enige van de 10m. plank durft te duiken...

Af en toe gewoon 'stout' zijn, mág...
Je krijgt misschien achteraf op je kop, maar dat moet je dan maar op de koop toe nemen.

Het is bést leuk om gewoon spontaan iets te doen, er buitensporig van te genieten, en breeduit glimlachend op de blaren te zitten...

Maar als je nu denkt : 'die spoort niet', blijf je gewoon fijn zoals je bent : jezelf....

(Ik heb zelf al héél wat keren mezelf hoofdschuddend aan staan kijken in de spiegel tijdens het tandenpoetsen : dit was weer niet erg verstandig....
Maar oh, wat was het leuk/lekker/gek....)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt dat anderen je voorzichtig vinden maar je geeft niet aan dat je er zelf echt mee zit.
Je zit er dus alleen maar mee dat anderen dat vinden?
Is het dan wel een probleem voor jou?

Je kunt natuurlijk stapsgewijs wat 'onvoorzichter' worden (als je ZELF wilt) maar je kunt ook voor iets groots kiezen. Iets wat je eigenlijk nooit hebt durven doen (parachute springen?). Als je zoiets eenmaal hebt gedaan heb je een gevoel van onoverwinnelijkheid, dat ga je dan uitstralen en zul je op andere vlakken meer 'risico's' durven nemen.
Doe iets spannends waar je voor jezelf trots op kunt zijn. Wellicht is het namelijk alleen maar een stukje onzekerheid waar je even overheen moet komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent zoals je bent en dat ben jij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing