Seborroïsch eczeem gaat niet weg, wat kan je er aan doen?
Hoi mensen,
Ik heb al jaren seborroïsch eczeem op mijn hoofdhuid (maar altijd gedacht dat het roos was). Het is soms echt heel erg met veel schilvers en flinke jeuk, niet fijn als je veel zwart draagt. Het was op zijn ergs toen ik ongeveer 15/16 jaar was (nu 22).
In december heb ik 2 middeltjes van de huisarts gekregen: Ketoconazol (shampoo 2x per week) en Locoid Scalp Lotion (2 maal daags). Helaas heeft dit geen verschil gemaakt en lijkt het zelf erger terug te zijn gekomen (het was wel iets vermindert maar na 2 maanden gebruik nog niet weg). Heeft iemand hier ervaring mee? Wat raden jullie aan?
Daar zat dus iets in wat helpt, tja.
Dit is heel herkenbaar. Bij mij begon het ook rond mijn 14e/15e en kreeg toen ketoconazol shampoo mee. Dit werkte maar voor even. Daarna Locoid scalp lotion meegekregen en dit erg consequent gebruikt tot de korstjes op mijn hoofd volledig weg waren. Ik ervaarde iets wat leek op korstjes op mijn hoofdhuid en achter mijn oor. Alleen de linkerkant. Soms heel hard en droog, soms vochtig. Het enige wat hielp was scalplotion heel goed inmasseren waardoor de schilfers loslaten van de huid. Ik heb gemerkt dat het ligt aan weersomstandigheden gepaard met mijn weerstand en stemming. Lichaam en geest staan immers nauw met elkaar verbonden ;) Ik ben inmiddels 25 en heb het toevallig deze week weer gemerkt... Het is bij mij na een lange kuur Scalp Lotion (1maand) ongeveer 5 jaar weggebleven...
Er zijn enorm veel huidaandoeningen, dus ik hoop dat het iets gaat helpen. Succes!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.