Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vriendin van mij zeg als een tampon in brengen niet lukt kan je ook bepanthen gebruiken is dat waar?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
100% witte zuurvrije vaseline in tube kun je gerust gebruiken.
Klein dotje op het puntje van de tampon doen (van tube op tampon).
De tampon glijdt zo naar binnen.
Dit advies geven huisartsen vaak aan jonge meisjes die tampons gaan gebruiken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Lijkt me niet fris om zalf in je vagina te stoppen. Het is een kwestie van ontspannen. Zolang je niet ontspant krijg je weerstand. Ook is niet iedereen geschikt om tampons te gebruiken. Je hebt ook maandverband.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
C+ die min slaat nergens op.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geen min van mij (houd ik niet van).
Maar wel een aanvulling.
Maandverband kan niet altijd gebruikt worden (bijvoorbeeld zwemmen).
Verder kunnen jonge meisjes zeer heftig menstrueren.
Als ze dan sporten, redden ze het niet met alleen maandverband.
Er zijn op de markt diverse middelen, die helpen tegen een droge of geirriteerde vagina. Bepanthen wordt ook af en toe genoemd als middel tegen deze klachten.
Maar voor het inbrengen van een tampon gelden anderen regels. De belangrijkste is dat je hygiënisch te werk gaat. Dus je handen wassen voordat je een tampon inbrengt, na ieder toiletbezoek de tampon verwisselen en de tampon niet te lang laten zitten.
Als je bij het inbrengen van een tampon een crème gebruikt, is dat niet erg hygiënisch. Een crème, waar dan ook op je huid, zorgt voor een bron waar bacteriën zich makkelijk kunnen nestelen. En de zogenaamde zuurtegraad binnen in je vagina moet goed zijn, om (schimmel)infecties tegen te gaan. Alles wat je in de buurt van je vagina aanbrengt kan de zuurtegraad veranderen, net als het wassen met zeep. Dus is het niet verstandig om iets te gebruiken, dat niet specifiek voor dit probleem is gemaakt.
En daarnaast moet de tampon in staat zijn om de afscheiding in verband met je menstruatie op te nemen. Als deze is "bevuild" met bepanthen zal de tampon zijn werk ook niet goed meer kunnen doen.
Als je wilt weten of er toch middelen zijn die kunnen helpen, ga dan naar je huisarts, of naar een goede drogisterij of apotheek. Daar kunnen ze je adviseren.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+
Onze huisarts beveelt 100% zuurvrije vaseline aan.
Hygiënisch in een tube.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image