Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent het als je je kind glasscherven ziet eten en huilen tegelijk?

In je dromen je eigen zoontje glasscherven ziet eten en dat hij huilt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

ik heb voor je opgezocht en deze is het beste wat ik heb gevonden zo heb je een antwoord op je vraag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een vrij normaal verschijnsel dat ouders dit soort dromen hebben. Waarschijnlijk komt het door overbezorgdheid voor het een of ander. Het kan in je onderbewuste leven en tijdens een droom zich manifesteren.

Naar mate kinderen ouder worden nemen dit soort dromen ook af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je eigen kind glasscherven te zien eten is een sterk gevoel van eigen onmacht je kind te beschermen voor allerlei gevaren, het huilen van het kind bevestigt alleen nog maar je angsten hiervoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Mijn idee! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou ook eigenlijk vreemder zijn als je droomt dat je kind glasscherven eet en daarbij *niet* hoeft te huilen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het huilen van het kind is in dit geval een bevestiging voor de angst van de ouder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, ik vind je uitleg dan ook prima.
Deze droom betekent dat je je zorgen maakt of jijzelf of een ander niet te streng voor je kind is. Dat wil niet zeggen dat er daadwerkelijk iemand te streng is voor je kind, maar wel dat je je daar onbewust zorgen over maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dromen zijn niets anders dan spanningpotentialen. Als je droomt ontstaat er een verbinding tussen die gebiedjes, omdat rationaliteit geen rol speelt. Blijkbaar is het eten van glasscherven en het hebben van een kind voor jou genoeg reden deze aan elkaar te linken. Dromen zijn handig want ze kunnen je voorbereiden op onverwachte gebeurtenissen. In dit geval betekent het niets anders dan de zorg die je voor je kind voelt en iets engs dat het kind kan overkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je een nachtmerrie hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij komt dit doordat je onderbewuste angsten hebt dat je kind eventueel niet zou slagen in zijn leven.

Dat hij later mogelijk dus letterlijk bij de scherven neerzit.

Je moet je niet al te veel aantrekken van dit soort dromen.

Ze zijn tamelijk normaal voor een ouder die bezorgd is om zijn/haar kinderen.

Zie het maar als een bewijs dat je heel veel van je kind houdt want alleen als je heel intens van iemand houdt, maak je je zorgen om hem/haar.

Een andere mogelijkheid zou eventueel nog kunnen zijn dat je onbewust het gevoel hebt in je liefde voor je kind tekort geschoten te zijn.

Als dàt het geval zou zijn, geef hem dan een aantal extra knuffels.

Kwaad zullen die hem in géén geval doen..toch?

Gr. Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd moeilijk omdat ik je niet alles kan vragen....maar ga even in op de korte regel die je aangeeft: Het heeft iets te maken met de/jullie communicatie...?...nu weet ik niet hoe oud je zoontje is, dus is ook al wat moeilijk....kun je hier iets uit halen voor jezelf?...Denk goed na en vaak valt het iets later bij jezelf...Jij als moeder zal dan iets herkennen....nogmaals moeilijk zo even, je mag me ook prive mailen....als dat mag hier, geen idee?....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding