Is het ongezond om 45 kaarsen te branden in een kleuterklas?
In de klas van mijn zoontje staan vaak erg veel kaarsen (waxinelichtjes) te branden, en dat lijkt mij niet best voor de gezondheid
Ik vraag me ook af of dit wel mag
Het gebouw valt meestal onder de gemeente. Daar is de gemeente dus verantwoordelijk voor.
Voor de rest is de school verantwoordelijk! De school is verplicht een veiligheidsplan op te stellen.
In dit plan moeten heel veel punten qua veiligheid worden uitgewerkt.
Denk hierbij ook aan sociale veiligheid, zoals het verplicht pestprotocol.
Brandveiligheid is op de meeste scholen ook uitgebreid uitgewerkt. Hieronder vallen ook de brandoefeningen. Op school zijn ook BHV’ers die verplicht jaarlijkse brandoefeningen doen, naast de gewone EHBO. Actie ondernemen dus:
1 Spreek de betreffende leerkracht aan.
2 Spreek de directie aan en vraag naar het veiligheidsplan.
3 Geeft dit geen resultaat: brief en dezelfde e-mail sturen naar het schoolbestuur. In deze brief geef je ook aan dat je een gesprek wilt hebben met het schoolbestuur. Verzamel een klein groepje ouders, waarmee je dat gesprek aangaat. Maak vooraf een duidelijke puntenlijst.
4 Geeft dit nog geen resultaat: klachtencommissie onderwijs inschakelen. Ik schrik hier echt van.
Nogmaals, de school moet de veiligheid garanderen. Is dit verplicht op te nemen in een plan.
Op onze school mogen geen kaarsen meer gebruikt worden, maar alleen van die nep waxinelichtjes. Klik in de link echt even alles aan.
Je ziet dan hele uitgebreide verplichtingen. Succes
Ik zal zo nog een duidelijke link toevoegen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.