Wat wel en wat niet doen als je geregeld wordt gepest?
Ik wil iemand die zegt dat ze gepest wordt graag helpen. Het gaat om een volwassen vrouw. Ze is geen type wat nogal opvalt. Draagt geen opvallende kleding. Haardracht is ook niet opvallend. Gewoon een leuke spontane vrouw die er leuk uitziet. Helaas wordt zij door kinderen/pubers regelmatig lastig gevallen. Het varieert van uitschelden tot en met boodschappen afpakken. Laatst is ze zelfs geslagen. Ze zegt zelf dat ze ze van begin af aan al negeert. Dat lijkt me al goed. Maar het is toch raar want als je ze negeert zou je zeggen dat de lol er dan af is. Toch blijven ze doorgaan. Waarom? Als iemand bij haar is doen ze niets. Toch is het allemaal erg bedreigend. Ze durft nu bijna de straat niet meer alleen op. Ze draagt meestal jeans en met een top of een vest of jasje. Gewoon normaal. Ze gedraagt zich ook normaal niet angstig of zo. Wat raden jullie mij aan? Wat moet ze vooral wel en vooral niet doen?
De politie doet trouwens niets. Zijn we al paar keer geweest.
Negeren werk niet altijd met pubers,
die vinden het leuk en makkelijk om mensen te pesten die niks terug doen. Of iemand anders gaat met de vrouw iedere keer mee, dan als er iemand iedere keer bij is laten ze haar met rust dat ze na een tijd niet meer zijn gefocust op die vrouw. Of iemand gaat op afstand mee, en film wanneer ze lastig wordt gevallen.
( is er bewijs )
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.