Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doen aan blauwe plekken na muggenbeten?

Ik word erg snel gestoken door muggen, met als resultaat dat ik (ondanks muggenspray) helemaal vol sta. Nadat de bult en roodheid wat is verdwenen, blijft er altijd een kleine blauwe plek over. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? De plekken blijven soms namelijk maanden staan.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
42.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Blauwe plekken verdwijnen altijd vanzelf. Het zijn (vaak kleine) restanten van bloeduitstortinkjes. Je krijgt ze wel wat eerder als je b.v. gebruik moet maken van antistollingsmiddelen (z.g. bloedverdunners) én als je wat ouder bent (de huid wordt dan wat dunner en de bloedvaatjes komen wat dichter onder het oppervlak.

Omdat mijn vrouw allergisch is voor muggenbulten hebben wij vier insectenlampen in huis. Eén bij de voordeur, één bij de achterdeur, één in de keuken en één op de verdieping. Ze werken perfect en we hebben géén muggen in huis en nauwelijks vliegen.

Echt ook de moeite waard onderstaande link even te lezen.
Met name ook als je eventueel contact wilt opnemen met de huisarts.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 05 augustus 2019 14:55: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Blauwe plekken verdwijnen altijd vanzelf." Elder161
Je geeft geen antwoord op de vraag. Je begint met een constatering en vertelt waarom sommige mensen ze EERDER krijgen. Daar is de vraag niet over.
Blauwe plek meteen behandelen kan met een ijskompres - eerst een theedoek op de plek! (nooit direct ijs op de huid aanbrengen).
Ook kan je kiezen voor bv Arnica. (Deze kruidachtige plant wordt toegepast bij bloeduitstortingen ten gevolge van vallen, zwikken en stoten.)

Om voortaan geen last meer van muggen te hebben, tips:
.citroen halve met kruidnagels
.lavendel olie
.knoflook eten (meer/veel)
.citroenplant of -olie
.ui halve rauwe naast je bed
.pepermuntolie
.Dampo of tijgerbalsem
---
Glas witte wijn op het aanrecht - volgende ochtend alle muggen erin.
Je kunt misschien beter een hor kopen, is het probleem in een keer opgelost.
Succes Marie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als de muggen erg actief worden helpen de huis-, tuin- en keukenmiddeltjes niet. Sommige mensen zijn erg aantrekkelijk voor muggen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wellicht niet voor iedereen.
In dat geval is een hor aanbrengen dan een betere oplossing. Overigens gaat mijn antwoord over de blauwe plekken die VS wil bestrijden. Ik heb daarvoor wel een antwoord.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de MIN?
Wie mag ik om uitleg vragen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ ik geef een plus.
Allereerst omdat je tips geeft indien er blauwe plekjes ontstaan.
Ten tweede omdat je tips geeft om muggenbeten te voorkomen, verminderen.
Als laatste, omdat de hor idd muggen buiten de deur houdt.
Neemt niet weg, dat je soms ook naar buiten moet, waar het wemelt van de muggen. Maar deze opmerking is niet voor jou bedoeld Jodokus ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding