Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt oxazepam?

Hoe lang duurt het voordat het echt is uitgewerkt ?
Ik heb de bijsluiter gelezen en verschillende meningen al aangehoord, maar die zijn nogal verschillend.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Hangt erg veel van de situatie af (persoon, formaat persoon, reden gebruik).

Bij mij duurt het tussen de 6-8 uur voordat het is uitgewerkt. Ik gebruik 60 - 80 mg per dag. Gewenning kreeg ik in het begin, maar zit nu al bijna een jaar op dezelfde dosis, zonder verder verhogen.

Er is veel 'lawaai' over dit soort medicijnen, maar een goede arts weet wanneer, hoeveel en aan wie hij dit kan voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een direct werkend kalmeringsmiddel en helpt gevoelens van angst en spanning te verminderen. Het werkt tevens anti-convulsief. De piek in werkzaamheid wordt bereikt na circa 3 uur, en het middel werkt tot circa 6 uur na inname. Tabletten van 10 en 50 mg zijn verkrijgbaar. De tabletten van 50 mg worden niet snel door een arts voorgeschreven aangezien deze vrij sterk zijn. Oxazepam is al enkele keren in bepaalde jaren het meest voorgeschreven medicijn in Nederland geweest. Er kunnen volgens experts grote vraagtekens geplaatst worden bij dit enorme gebruik van oxazepam, dat vooral door vrouwen geslikt wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oxazepam werkt rustgevend, kalmerend en verminderd angstgevoelens. Doorgaans duurt het een half uur tot een uur voordat het werkt. Voordat het is uitgewerkt hangt natuurlijk van de persoon en hoeveelheid af. Gebruik je 10 mg. per dag om in te kunnen slapen of gebruik je 150 mg per dag om je 'gevoelens/ emoties' te onderdrukken. Dat maakt natuurlijk een heel verschil in de duur van de werking.
apotheek.nl is een goede site om eens op te kijken. Hierbij de link naar Oxazepam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het ligt aan de persoon. heb je het voorgeschreven gekregen probeer het dan gewoon uit. zorg er wel voor dat je na het innemen niet hoeft te rijden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De bijsluiter is het volledigste. Je kunt beter niet alles geloven wat iemand zegt. Ook niet wat ik zeg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing