Wat te doen bij onterechte factuur Zorgverzekeraar door fout zorgverlener?
De hele korte versie, voor degenen die niet het hele stuk willen lezen, is dat ik in 2017 psychotherapie (voortaan zorgverlener) heb gevolgd maar dat die in zijn declaratie naar m'n zorgverzekeraar als startdatum van m'n behandeling 2018 heeft genoteerd waardoor m'n zorgverzekeraar Bewuzt mij nu een factuur van 385 euro heeft gestuurd voor m'n eigen risico. Maar ik had in 2018 juist expres geen zorg geconsumeerd om maar geen eigen risico aanslag te krijgen maar krijg die nu dus toch door die fout van de zorgverlener. Heb al vele malen (email en chat) contact gehad met Bewuzt maar zei zeggen dat ze niks kunnen doen en dat de zorgverlener een correctie in moet sturen. Heb daarop dus ook veel contact gehad met de zorgverlener en gezegd dat ze een correctie moeten insturen maar ze doen het niet en geven ook een vreemde uitleg waarom het mis is gegaan. Hun geautomatiseerd systeem zou het zo hebben gedaan. En toen zei Bewuzt daarop weer dat ik dan maar een klacht moet indienen bij https://adviespuntzorgbelang.nl/ .
Dat heb ik 10 dagen geleden gedaan maar ik heb nog niks van ze gehoord. Had alleen een bevestiging per email van hun ontvangen per email.
In de tussentijd had Bewuzt de factuur 2x met een maand uitgesteld maar nu heb ik een factuur gekregen voor 400e. Ik ben bang dat als ik hem niet betaal de incassokosten dan nog verder zullen oplopen. Maar als ik hem wel betaal weet ik niet of en hoe ik m'n geld dan ooit nog terug kan krijgen.
Heeft iemand tips wat ik nu kan doe
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.