Door het jezelf te verbieden, streng zijn.
Andere mee laten helpen, vertellen wat je wil afleren en hun jou er ook op laten wijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

hangt er vanaf wat je in gedachten hebt. Het begint meestal met niet willen dat je dat doet. en je er vervolgens aan blijven herinneren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door op te houden ze te doen.
14 jaar geleden
Door hard te strijden en disipline te tonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin maar met het verminderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel iedereen in je omgeving waar je van af wilt. Zo kan iedereen je helpen herinneren aan je 'slechte' gewoonte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu tegen jezelf zeggen ik doe dat niet meer en streng zijn hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
licht eraan wat je af wilt leren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles draait dan om discipline en de wil om erachter te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te bedenken waarom je die dingen doet.Kun je de oorzaak wegnemen dan zal de noodzaak van die dingen doen niet meer bestaan, en leer je ze vanzelf af
anneliez
14 jaar geleden
Op dezelfde manier als je jezelf dingen aanleert.
Door herhaling, van ander gedrag.

Dit gaat overigens niet op voor (sociale ) fobieën en verslavingen . Daarvoor bestaat een iets andere aanpak.