hoe kan het dat ik opeens na het eten 1 kilo aankom?
Ik ben al ongeveer 7 weken aan het afvallen en ik ben al 5 kilo kwijt! Alleen vanavond na het eten stond ik op de weegschaal en ik was opeens 1kilo aangekomen! Ik dacht echt hoe kan dit? Weet iemand hoe dit kan? Want ik denk dat ik morgenvroeg lichter ben want meestal als ik in de avond weeg ben ik de volgende ochtend weer op mijn oude gewicht of iets lichter. Ik hoop dat ik graag antwoord krijg
Eens per week is vaak genoeg. Weeg jezelf wanneer je net opstaat. Je gewicht schommelt omdat het ( onder invloed van hormonen ) soms wat meer vocht vasthoud.
Je vraagt waarom je ineens na het eten een kilo zwaarder bent. Maar ten opzichte van wanneer? En wat at je? Als het bv. je warme maaltijd 's avonds betreft en dat je daarna een kilo zwaarder bent dan 's ochtends kan dat evt. verklaard worden door o.a. maag-, blaas- en darminhoud en het vocht dat je vasthoudt onder invloed van zout, maar meer vaak nog onder invloed van koolhydraten! Als je je koolhydraten beperkt, zul je zien dat je daardoor geweldig goed afvalt. Maar ook, als je dan ineens een kh-rijke maaltijd eet, zul je je gewicht tijdelijk behoorlijk zien toenemen onder invloed van meer vocht dat je dan vasthoudt. Dat verdwijnt dan net zo snel weer als je de koolhydraten opnieuw beperkt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.