Ik slik elke ochtend 100 Mg Euthyrox . Kan ik één keer per week s'ochtends in plaats van 100mg 200mg slikken?
Mijn TSH is veel te hoog dus moet ik meer Euthyrox slikken. Nu zegt mijn Endocrinoloog neem maar 1 x per week 200 Mg terwijl er ook tabletjes zijn van 112.5 Mg of 88.5 Mg . Maar mijn' s inzien krijg ik dan toch teveel schommeling in mijn schildklierwaarden als ik maar 1x per week op hoog met 100 Mg .Of zie ik dat verkeerd ?
Toegevoegd na 2 uur:
@tinus mijn TSH is in 4 maanden gestegen van 1.5 naar 7 en nu naar 14. Ik voel mij het beste met een TSH rond de 2.Ft4 van 23 naar 18 en mijn anti TSH receptor in anderhalf jaar tijd van 30 naar 23 en nu dus 17. Ik weet dat die nig veel te hoog is .
Toegevoegd na 3 uur:
@tinus1969 ik heb uitgerekend dat die 100 Mg extra per week op ongeveer 14 Mg per dag komt . Heb met mijn ha overlegd maar die vind de Ft 4 het belangrijkste. Dus daar kom ik ook niet verder mee..
Belgische geneeskundigen staan zeer hoog aangeschreven
https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/is-belgie-beter.htm
Hoe goed een arts ook is, ze maken ook fouten en ze zelfs al kennen ze een patiënt goed, een patiënt maakt zichzelf 24/7 mee. Als de afbeeldingen via google van de tabletten kloppen dat zit er een kruis (2x breeklijn) op de pil.
Dan is de pil geschikt op te breken en zou je dus 4 x per week 1/4 pil erbij kunnen nemen. Wel een goed idee om dit in overleg te doen: Dus vragen of er bezwaren zijn om 3x 100 en 4x 125 mg te nemen?
Dat is de enige juiste weg.
"Als iedereen van jou hier geen vragen mag stellen" ?????
waar lees jij dat ik schrijf dat niemand hier vragen mag stellen, en dan nog in bijzonder Lobke.
Iedereen mag vragen stellen, maar sommige antwoorden deugen/mogen niet.
Lobke gaat de juiste weg bewandelen, einde verhaal.
Daarmee zeg je dat al het advies dat tegen de arts ingaat "onjuist" is en daarmee de vraag dus nutteloos zou zijn. Ook ik zeg de adviezen van hier mee te nemen naar de arts. Of Lobke de juiste weg gaat, weten we pas achteraf.
Er wordt bovendien vaak slecht ingesteld mbt schildklier; bekend eklacht onder de 400.000 schildklierpatiënten en hun actieve patiënten organisaties (SON, Hypo maar niet Happy, etc). In dit kader: Bij het instellen van een trage schildklier, is TSH de belangrijkste waarde. Die geeft aan of het lichaam een tekort aan T4 ervaart. Richtwaarde TSH is 1.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.