Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik af van een ingevallen gezicht?

Ik heb op mijn 16e (3 jaar geleden) een zware operatie gehad, en omdat ik weken geen eetlust had ben ik daardoor in die weken erg veel afgevallen. En dat is er nooit echt meer bijgekomen.
ik ben +-1,70 en 50-52 kilo.

Nu heb ik sinds die operatie een enorm ingevallen smal bleek dun gezichtje. Dit vind ik echt niet mooi, en het maakt me erg onzeker als ik mezelf op foto’s zie.

Nu heb ik ook een erg slecht eetpatroon. Ik eet vaak minder dan 2000 kcal, ontbijt niet, eet vaak ongezond. En slaap rond de 5-6 uur per dag. Zou dit een reden kunnen zijn dat ik een ingevallen gezicht heb?

En als ik gezond, gevarieerd en genoeg eet kan ik dan een voller gezicht krijgen?

Groeten,

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het antwoord op alle vragen die je stelt is een volmondig Ja.

Je hebt ondergewicht. Dat resulteert (onder andere) in een ingevallen gezicht.

Je eet te weinig. Ook dat resulteert (onder andere) in een ingevallen gezicht.

Je hebt een ongezond eetpatroon. Ook dat resulteert (onder andere) in een ingevallen gezicht.

Je slaapt te weinig. Ook dat resulteert (onder andere) in een ingevallen gezicht.

Door elk van die punten aan te pakken word je gezonder en zul je (dus) een gezonder, gevulder en minder bleek gezicht krijgen.

Voordat je begint met verbeteren, raad ik je aan uit te vinden *waarom* je zulke ongezonde gewoonten hebt ontwikkeld. Pas als je daar inzicht in hebt, kun je er iets aan doen.
Cryofiel
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb zelf ook last gehad van ondervoeding en ben hiervoor bij een dietist terecht gekomen. Deze heeft mij drinkvoeding voorgeschreven. Het drinkt makkelijk weg, zeker 's morgens als je niet eet. Ik adviseer je dan ook om even langs de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen voor een dietist. Ik ben zelf 11 kg aangekomen en je krijgt dan ook reacties van andere mensen dat je er weer beter uitziet.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en wens je veel success.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing