Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik af van een ingevallen gezicht?

Ik heb op mijn 16e (3 jaar geleden) een zware operatie gehad, en omdat ik weken geen eetlust had ben ik daardoor in die weken erg veel afgevallen. En dat is er nooit echt meer bijgekomen.
ik ben +-1,70 en 50-52 kilo.

Nu heb ik sinds die operatie een enorm ingevallen smal bleek dun gezichtje. Dit vind ik echt niet mooi, en het maakt me erg onzeker als ik mezelf op foto’s zie.

Nu heb ik ook een erg slecht eetpatroon. Ik eet vaak minder dan 2000 kcal, ontbijt niet, eet vaak ongezond. En slaap rond de 5-6 uur per dag. Zou dit een reden kunnen zijn dat ik een ingevallen gezicht heb?

En als ik gezond, gevarieerd en genoeg eet kan ik dan een voller gezicht krijgen?

Groeten,

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Je vraagt je echt af of met een zwaar ondergewicht, slecht eten en slapen maakt dat je een ingevallen gezicht hebt ?
Cryofiel
7 jaar geleden
Mijn idee, Erna55!
Ritsuka
7 jaar geleden
Ga fatsoenlijk ontbijten, ga genoeg slapen, en ga beter en meer eten.
Niet alleen voor je gezicht, masr voor je algehele gezondheid.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Nee, er werd niet gevraagd of je met een zwaar ondergewicht, slecht eten en slapen maakt dat je een ingevallen gezicht hebt? Dat wist vraagsteller al. Er wordt gevraagd hoe je er vanaf komt. En het is onnodig om zo te reageren. De vraag die eigenlijk beantwoord moet worden, en niet gevraagd wordt... "Waardoor komt dat ongezonde leeftpatroon?"
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer de oorzaken van het ingevallen gezicht bekend zijn, dan is het logisch dat de oplossing is : deze oorzaken weg nemen.
Ritsuka
7 jaar geleden
Wat is de reden dat je slecht eet en weinig slaapt? Heb je problemen op school of thuis?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben momenteel 40 uur per week aan het werk. Ik woon thuis bij mijn gehandicapte moeder. (mijn vader is 2 jaar geleden overleden) Ik verzorg haar en voed haar. Dit kost veel tijd. Ik kook wel voor mijn moeder, maar heb dan weinig zin om het zelf ook op te eten. als mijn moeder slaapt rond een uur of 23.00 stop ik een pizza in de oven, of eet een zak chips leeg.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik weet niets van mensen verzorgen. Maar kun je gern thuiszorg krijgen voor je moeder zodat er bij jou wat last van je schouders genomen kan worden? Want nog een paar jaar op deze manier doorgaan, en dan kan er iemand voor jou gaan zorgen.
Erna55
7 jaar geleden
Dit is niet gezond voor je.
Je moeder is gehandicapt en moet verzorgd worden. heb je al eens via de huisarts gevraagd of ze in aanmerking komt voor een PGB ?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorg-en-ondersteuning-thuis/vraag-en-antwoord/pgb-aanvragen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ik doe een juridische opleiding en werk (tijdelijk) als assistent bewindvoerder dus ik heb redelijk veel verstand van deze voorzieningen. PGB uit wlz is afgewezen. Wel krijgt mijn moeder overdag huishoudelijke hulp. Over een maand begint mijn studie weer. Dan zou ik meer tijd hebben. Voor nu heb ik mijn eetpatroon veranderd, ik ontbijt, probeer goed te slapen en eet samen met mijn moeder. Ik neem binnenkort contact op met mijn huisarts of een diëtiste iets voor mij kan betekenen.
Ritsuka
7 jaar geleden
Goed om te horen dat je stappen hebt genomen voor je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Erna, nou zwaar ondergewicht? Voor een 16-jarige is sprake van ondergewicht bij (voor meisjes) een BMI lager dan 17,75. Met 52 zit VS op een BMI van 18. Bij 50 zit ze op 17,3 en heeft zit ze nét onder die grens. "Zwaar ondergewicht" is dus zwaar overdreven. @VS: dat je moeder geen recht heeft op PGB vanuit de WLZ, wil natuurlijk niet zeggen dat ze helemaal geen recht zou hebben op zorg. Blijkbaar krijgt ze al huishoudelijke hulp uit de WMO; heeft ze geen aanvraag gedaan voor persoonlijke verzorging bij haar zorgverzekeraar? Ook daar bestaat de keus tussen zorg in natura en een PGB. Als er überhaupt al sprake is geweest van een WLZ aanvraag geeft dat aan dat er een behoorlijke zorgzwaarte moet zijn, dus ik neem aan dat ze dan zéker voor ZvW-wijkverpleging in aanmerking zou komen. Is dat niet aangevraagd? Of is het afgewezen? Zo ja, om welke reden?
Erna55
7 jaar geleden
@Lies12:
De vraagsteller is nu 19 jaar oud. Hij is een man.
Met 50 kg is zijn BMI is 17.3.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het antwoord op alle vragen die je stelt is een volmondig Ja.

Je hebt ondergewicht. Dat resulteert (onder andere) in een ingevallen gezicht.

Je eet te weinig. Ook dat resulteert (onder andere) in een ingevallen gezicht.

Je hebt een ongezond eetpatroon. Ook dat resulteert (onder andere) in een ingevallen gezicht.

Je slaapt te weinig. Ook dat resulteert (onder andere) in een ingevallen gezicht.

Door elk van die punten aan te pakken word je gezonder en zul je (dus) een gezonder, gevulder en minder bleek gezicht krijgen.

Voordat je begint met verbeteren, raad ik je aan uit te vinden *waarom* je zulke ongezonde gewoonten hebt ontwikkeld. Pas als je daar inzicht in hebt, kun je er iets aan doen.
(Lees meer...)
Cryofiel
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Top!

Andere antwoorden (1)

Ik heb zelf ook last gehad van ondervoeding en ben hiervoor bij een dietist terecht gekomen. Deze heeft mij drinkvoeding voorgeschreven. Het drinkt makkelijk weg, zeker 's morgens als je niet eet. Ik adviseer je dan ook om even langs de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen voor een dietist. Ik ben zelf 11 kg aangekomen en je krijgt dan ook reacties van andere mensen dat je er weer beter uitziet.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en wens je veel success.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image