Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben eiwit shakes nut als je af en toe fitnesst?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Castle
7 jaar geleden
Ligt er aan wie je het vraagt. Ik ben een Vegan en zal een ander antwoord geven dan een niet-vegan. Persoonlijk zou ik als ik af en toe fitness dit niet tot me nemen (ook als ik een niet-vegan was). Gewoon normaal eten, slapen en naar je lichaam luisteren. Dus niets forceren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vegan heeft er niks mee te maken, een eiwit shake kan ook vegan zijn, bijvoorbeeld van hennep. Verder is het afhankelijk van je doel, aankomen, afvallen, ...
Met een beetje goeie voeding zal je niet snel een eiwit tekort hebben, eerder teveel, het zou dus niet nodig moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je af en toe fitnesst, dan sport je eigenlijk voor je plezier en niet zo zeer voor een doel (spiermassa toe laten nemen of afvallen o.i.d.). Dus zo'n shake heeft dan geen specifiek nut.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ze hebben alleen nut als je uit je reguliere voeding te weinig eiwitten binnenkrijgt.
Richtlijn voor eiwitten is in elk geval 0,8 gram per kg lichaamsgewicht.
Als je 70 kg weegt, kun je het beste in elk geval 56 gram eiwitten per dag eten.
Als je sport en aan spieropbouw, kun je beter naar 1-1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht gaan. 70-105 gram voor iemand van 70 kg dus. Iets meer is ook niet erg, als je gezonde nieren hebt.

Of een eiwitshake voor JOU nut heeft, is zo snel niet te zeggen. Er zijn apps/sites als MyFitnessPal en FatSecret om te zien wat je op een dag binnenkrijgt.
Shakes zijn een goede aanvulling, maar het is beter om je eiwitten zoveel mogelijk uit voeding te halen.
(Lees meer...)
Ritsuka
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding