Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel hoofdharen verliest een mens nu eigenlijk per dag?

Ik hoor het graag van jullie!
Ik lees op verscheidene sites verschillende aantallen. Ook is er een Amerikaanse dermatoloog die beweert dat we maar tussen de 30-60 haren verliezen en datgene daarboven tekenen zijn van 'abnormaal haarverlies'.

Alsook merk ik dat ik na het borstelen, paar uurtjes nadien plots heel wat los zittende haren heb zitten. Normaal?

Ik ben benieuwd!
Shoot me with answers :D

Thanks

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
7 jaar geleden
gemiddeld 100 meende ik.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Yup, zoiets dacht ik ook

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Per dag verliest de gemiddelde mens ongeveer 100 haren, dit heeft geen zichtbare gevolgen aangezien er ook weer ongeveer 100 haren per dag bij groeien.
Verliest men echter beduidend meer haren per dag dan spreekt men van haaruitval. Dit kan ook zichtbare gevolgen hebben in de vorm van het uitdunnen van de haardos en na verloop van tijd kunnen er kale plekken op het hoofd ontstaan.
Haaruitval kan ontstaan door hormonen, stress, vermoeidheid, ongezonde voeding, roken of als bijwerking van bepaalde medicijnen.
(Lees meer...)
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt Naamgenoot voor je antwoord! Ik dacht ook zoiets, maar dan beweren anderen weer dat dit teveel is. Wel merk ik na het wassen en kammen paar uurtjes nadien dat er veel meer haren loszitten in mijn staart.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je lang(er) haar hebt, lijkt het ook al gauw veel meer
SimonV
7 jaar geleden
Ik heb natuurlijk meerdere bronnen geraadpleegd.
Deze bron spreekt tussen de 50 en 150 haren per dag bij een normale cyclus van haargroei en haarverlies: http://www.kapsels.net/haarvragen/hoeveel.htm Gemiddeld komt het toch op 100 neer.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding