Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je als hypochonder een normaal beeld van jezelf?

Ik heb last van hypochondrie. Ik heb het eens opgeteld en ik heb de afgelopen week al minstens 10 ernstige aandoeningen ontdekt, gewoon niet serieus meer te nemen! Hoe kan ik een gezond beeld van mezelf krijgen, ik ben nog niet eens 20, elk lichaam heeft ongemakken die gezonde mensen niet eens opmerken. Ik wil ook 'minder bewust' zijn van mijn ongemakken. Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Is het officieel vastgesteld dat je hypochondrie hebt?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni, nee maar ik ben er wel zeker van overtuigd dat ik het heb. Ik heb er al zeker een half jaar last van sinds ik een steek kreeg rond mijn hart, toen heb ik voor het eerst een paniekaanval gehad.
fremar
7 jaar geleden
vraag hulp bij een psycholoog,dit vraagt een grondige kennis van jezelf.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij alle angst gerelateerde stoornissen heeft magnesium een rustgevende werking.
Als je zoekt op ´magnesium anxiety research`
krijg je meerdere artikelen. Dat is ook hoe ik hypochondrie zie. Iedereen denkt wel eens dat een pijntje iets ernstigs kan zijn, maar de meesten relativeren dat meteen,

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Als hypochonder is dit heel lastig om dit zelf voor elkaar te krijgen. Zorg dat je via je je huisarts een doorverwijziging krijgt naar een psycholoog.
Met een goede therapie samen met je behandelaar kun je hopelijk een normaal beeld krijgen van jezelf en zonder angst voor ziektes door het leven gaan.
(Lees meer...)
Ritsuka
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik het nog even aankijk, ik heb het pas een half jaartje en heb al wel het idee dat ik er wat bete mee om kan gaan. Voor het zelfde geld is het over nog een half jaartje weg ;)
Ritsuka
7 jaar geleden
Ga wel op tijd naar de huisarts als je het idee hebt dat het erger word. Je kunt ook in een negatieve spiraal terecht komen.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image