Wat is beter voor je? Te koud hebben of te warm hebben?
Soms zie je zo'n vraag: wat wil je liever? Het altijd koud hebben of altijd warm hebben? Ik vraag me dan af wat het beste is. Ik weet natuurlijk dat het beste is dat je lichaamstemperatuur gewoon goed is (dus niet te warm, niet te koud).
Wie kan me helpen?
Je vraagt of het beter is om het altijd te koud of te warm te hebben. Maar je warm of koud "voelen" heeft niets met lichaamstemperatuur te maken. Je lichaam regelt zelf de lichaamstemperatuur.
De omgevingstemperatuur kan maken dat je het koud of warm voelt.
Eskimo's en woestijnvolken leven in een omgeving die wij als te koud of te warm zouden noemen. In zeer extreme situaties kun je onderkoelt ( lichaamstemperatuur ) raken. Bijvoorbeeld wanneer je door het ijs zakt.
Een te hoge lichaamstemperatuur kan bijvoorbeeld ontstaan door zonnesteek, drugsgebruik, infecties.
Je trotseert de logica, want als je er iets aan kunt doen, heb je het dus niet langer koud en geef je geen antwoord op de vraag.
Iemand die het altijd warm heeft, heeft een meestal een (kern) lichaamstemperatuur van of iets boven de 37. Dat zijn degene die in de winter in een t-shirt buiten een sigaret staan te roken.
Andersom hebben koukleumen een temperatuur die onder de 36.5 kan zijn
http://www.webmd.boots.com/a-to-z-guides/normal-body-temperature
Indien onze voorvaders altijd tevreden waren geweest waren ze nooit hun holen uit gekomen om hun situatie te verbeteren. Dus ook tevreden zijn heeft zo zn nadelen . Mensen in een iets te koude omgeving kweken bruin vet zegt men Schijnt het ? Men stapt expres in zeer koude baden om diverse redenen zoals afvallen ? Maar ik niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.