Ben ik nou echt werkelijk verslaafd aan alcohol?
Beste lezers, ik moet hier toch wat kwijt wat ik laatst van twee vrienden heb gehoord en waar ik van schrik. Ik moet echt even kwijt en heb speciaal voor deze vraag een account aangemaakt.
Ik ben nu 23 jaar en drink vanaf mijn 18de al ongeveer 60 glazen per week alcohol. Ik heb een opleiding gevolgd en heb momenteel een baan. Ik dacht juist dat alcohol bij het leven hoorde en af en toe een paar glazen geen kwaad kon. Zonder weet ik uberhaupt niet of ik mijn leven zo kan houden als nu. Ik werk en heb een goed betaalde baan. Maar ben ik ondanks een schooldiploma en een baan toch verslaafd?
Kun je uitleggen waarom dit niet zou kunnen? Als jij vind dat je niet verslaafd bent, ga dan eens 2 weken zonder alcohol. Dat zou je dan zonder problemen moeten lukken.
Ik voel met je mee. Bij mij gaat ook geen dag voorbij zonder een paar glazen rode wijn voor de nacht. Zonder val ik bijvoorbeeld niet in slaap. Inderdaad... niet veel eenheden maar wel denken dit nodig te hebben, dus verslaafd.
Dat zal genoeg zeggen
Je zegt : " Maar ben ik ondanks een schooldiploma en een baan toch verslaafd?" .
Je denkt blijkbaar dat je niet verslaafd bent omdat je met alcohol goed functioneert.
Maar wanneer je niet kunt functioneren zonder alcohol, dan ben je verslaafd. Ja, je bent dus verslaafd.
Dat drinken slecht voor je is, had je al begrepen. Heel, heel, heel veel succes.
Ik dronk ook veel te veel ...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.