Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kramp in alleen duim en wijsvinger, waarom?

Om er bik te zeggen rijd ik al 4,5 jaar paard en moet binnerkort op NK (Nederlands Kampioenschap) carrousel en met die krampen zal het lastig gaan .

Ik heb echter deze 'krampen' 2á3x in de week maar het heeft een soort kramp en steek gevoel....

Zijn er tups of wat dan ook of een Artikel? Graag hieronder zetten want ik ga hoe dan ook dit niet achter laten staan! Zeker ook niet als ik KNHS ga rijden (wordt hoog nuveau dresseur) denk maar aan zz licht.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

De oorzaak van krampen in handen en vingers is niet altijd te achterhalen. Meestal gaat de kramp in vingers en handen vanzelf over, maar als de kramp met regelmaat verschijnt, dan kan er een achterliggende oorzaak zijn. Een belangrijke oorzaak van kramp in de vingers of handen is overbelasting. Daarnaast kan een slechte bloedsomloop door constant de vingers of handen af te knijpen ook leiden tot kramp.
Kramp in vingers en kramp in handen zijn vaak het gevolg van willekeurige samentrekkingen van de spieren in de handen.
Als je regelmatig last hebt van pijnlijke kramp in vinger en duim dan is het verstandig om de huisarts te raadplegen. Indien nodig geeft de huisarts een doorverwijzing naar een orthopedisch chirurg.
Compressietubes (ik neem aan dat je dat met tups bedoelt) voor de vingers zoals compressiekousen heb ik nog nooit ergens gezien. Je zou het kunnen vragen in een speciaalzaak voor ruitersport, of rijden met de speciale gevoerde winter ruiterhandschoenen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing