Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang blijven harde lenzen goed in vervallen lenzenvloeistof?

Ik heb sinds december 2015 HARDE lenzen. Die zijn niet vergelijkbaar met zachte. Ik heb ze ongeveer een maand gedragen en daarna niet meer. Nu zijn mijn ogen erg achteruit gegaan en vroeg ik me af of ik ze nog kan gebruiken. Ik weet dat harde lenzen 1 - 2 jaar goed blijven. Ik heb ze nu een 1 jaar en 3 maanden maar ze hebben nu dus wel een jaar en 2 maanden in vervallen lenzenvloeistof gezeten van de kruidvat. Zal ik het proberen of niet en gewoon wachten op nieuwe die pas over een paar weken komen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het niet over je OGEN zou gaan, zou ik zeggen: doe maar, waarom niet, joh, gewoon proberen. Maar vergeet nou niet, dat je voor het gemak en door een beetje ongeduld oude lenzen die op zich wellicht nog prima bruikbaar zijn, wilt gebruiken, ware het niet dat ze al meer dan een jaar in oude (niet verschoonde? en ook nog) ...vervallen?... lenzenvloeistof hebben gestaan. Niet doen!

Antwoord
Hoelang blijven ze goed? in oude , (tht datum voorbij) te oude lenzenvloeistof bewaard. Mij is verteld dat ik dat nooit moest doen. Trouwens je hebt al nieuwe besteld en kunt natuurlijk even de opticien bellen, maar ik zou het risico gewoon echt niet nemen, doe het niet, heb geduld.
Wacht beter die paar weken @linalientje, tijd gaat snel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding