Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik tijdens het eten minder last heb van hooikoorts?

Ik voel tijdens het eten veel minder irritatie van mijn neus, of drang om te niezen. Hoe komt dat? Heeft het iets te maken met slijmvliezen die andere prikkels krijgen? Ik kan toch moeilijk de hele dag blijven eten, om de hooikoorts te onderdrukken....ik gebruik medicijnen, maar die helpen nauwelijks

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Histamine is verantwoordelijk voor de ziekteverschijnselen die optreden bij een allergische reactie.
Voedingsaanpassingen kunnen de lever helpen. Minder histaminerijke voedingsmiddelen eten zorgt ervoor dat de lever niet oververhit raakt. Leverstagnatie geeft meer hitte en zorgt dat de brandhaarden letterlijk opvlammen in uw neus, ogen en huid. Tijd om te blussen dus. Dit kan o.a. door bepaalde middelen in de juiste voeding zoals histamine arme gezonde voedingsmiddelen; groenten (rauwkost) en fruit, volle granen (zilvervliesrijst, wilde rijst), volkoren pasta, gekookte of gestoomde aardappelen, kip, kalkoen. Tijdens het eten neemt je lichaam de histamine op waardoor je minder last hebt van hooikoorts.
Ook is er een bewijs dat de chemische stof quercetine, die je in vele voedingsmiddelen vindt, kan helpen om je te beschermen tegen hooikoorts. Je vindt deze stof in een hoge concentratie in uien. Dus dit middeltje kan er ook mee te maken hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel knip-en plak werk, maar vooruit t beste antwoord!

Andere antwoorden (1)

Als je eet maak je kauw- en slikbewegingen. Op die manier stimuleer je de holtes waardoor het slijm losser komt te zitten.

Nee de hele dag eten is geen optie, maar spoelen helpt wel goed en pittig eten ook trouwens.

Toegevoegd na 1 uur:
Je kunt natuurlijk wel de hele dag kauwgom kauwen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image