Hoe te stoppen met Venlafaxine 75 mg na 3 maanden?
Goedemorgen.
Ik slik nu 3 maanden Venlafaxine 75 mg. Kreeg Dit voorgeschreven van de huisarts vanwege een paniekstoornis. Het lukte mij onmogelijk nog om te relativeren. Nu na deze 3 maanden realiseer ik me ook waarom. De inwerkperiode was een hel, ik ben nog nooit zo intens met mezelf geconfronteerd met mezelf, wat me ook voor een deel heeft geleerd om de paniek niet te laten overheersen. Of ik Dit nu kan zeggen omdat de venlafaxine zijn werk doet, ten dele denk ik dat Dit klopt. Ik wil er echter wel vanaf. Niet zozeer omdat ik me nu sterk genoeg voel, want wanneer ben je sterk genoeg voor een eventuele hel van onttrekking? Of is het juist de omgeving sterk genoeg om je weer te ondersteunen op de heftige momenten? Helaas vind de huisarts het nog te vroeg om af te bouwen. Maar wanneer dan wel? Als ik een half jaar tot een jaar stabiel Word geacht. Het risico dat in deze periode de dosis omhoog moet, omdat mijn hersenen verlangen naar meer serotonine is aanwezig. Ik snap de truc, zo ben je namelijk weer een stap verder verwijderd van het echte herstel, en de farmaceutische industrie verdiend weer meer geld aan je. Je moet tenslotte wel blijven presteren in deze maatschappij. Maar het is toch mijn eigen keuze om nu af te bouwen? Maar hoe, als je alleen 75 mg tot je beschikking hebt? Ik heb wel een plan van aanpak liggen, maar het risico hiermee is dat ik alles kwijtraak. De enige die ik echter terug wil vinden, ben ik zelf... wat geven jullie voor advies?
Toegevoegd na 4 minuten:
Voel me; buiten mezelf
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.