Kan je alleen met een goed dieet volstaan als je beginnende diabetes hebt?
Ik zal het uitleggen: stel je hebt een hoge suiker gemeten bij de dokter, 8,2 in nuchtere toestand. En die persoon heeft dat (hoogstwaarschijnlijk) gekregen door het hele leven overgewicht te hebben en ongezond te leven (roken, echt te dik, niet sporten). Zoals helaas vele mensen in deze welvaart wereld. Suiker zit niet in de familie en het is pas sinds kort dat de suiker zo hoog is. Nu gaat het mij om het feit dat die persoon altijd al de makkelijkste weg zoekt voor dingen, eerder pilletjes pakken voor iets dan je levensstijl aanpassen etc. Dat moet die persoon natuurlijk zelf weten, dat is zo. Maar ik maak mij erge zorgen om diegene. Ze zegt nu dat zij wel medicijnen moet omdat ze slechte ogen heeft, dat de arts dat zei. Dat kan natuurlijk, ik ben geen arts. Maar ik ben bang dat ze dus niet gaat diëten en niet gezonder gaat leven uit gemakzucht. Dus dat ze slecht blijft leven met een smoes en dus wel medicijnen moet. Dit omdat ze nu al met excuses komt om niet haar leven aan te hoeven passen. Ik ben bang dat zij dus erg ziek word en blijft. En diabetes kan echt erg en dodelijk zijn als je je niet aanpast. Kan iemand mij vertellen of je wel écht medicijnen nodig hebt in zo een geval of dat een dieet volstaat. Ik wil haar niet verliezen.
Toegevoegd na 30 seconden:
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Ik zit er best mee..
Ga de volgende keer mee naar de huisarts, dan kun je daar verder vragen.
2. DE gezondheid en het gedrag van iemand anders zijn niet jouw verantwoordelijkheid.
Als bijvoorbeeld de vetvertering ernstig is aangetast wordt het lastig. Maar ook dat is vaak omkeerbaar.
Dit is bij beginnende diabetes nog geen probleem. Een ketogeen dieet zal ook niet nodig zijn, koolhydraat arm zal voldoende zijn om zonder medicijnen te kunnen.
Dus het meeste brood de deur uit en een eitje als ontbijt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ketogeen_dieet