Ben ik te klein voor mijn leeftijd?
Hallooo mensen,
Ik zie de laatste tijd steeds meer mensen die hier last van hebben en ik dus ook. Ik ben een meisje van net 16. Ik ben 1,53. En ik ben dus echt klein. Kleiner dan al mijn klasgenoten etc. Overal waar ik kom, ben ik de kleinste. Dat is echt niett fijn, want ik voel me echt een muis als ik op school loop en zelfs bruggers zijn langer dan ik en iedereen steekt boven me uit en ik word soms wel 13-14 ofzo geschat en dat is echt niet fijn en het heeft nog meer redenen etc. Mijn vader is 1,77 en mijn moeder is 1,55 ofzo. Mijn vraag is dus ben ik te klein voor mijn leeftijd? En nog eventuele dingen die ik me afvraag is hoe lang kan ik worden en tot hoe lang groei ik nog? Want de meeste mensen hebben de groeispurt al gehad maar ik niet? Iedereen hoort toch een groeispurt te hebben? Is dat raar kan ik nog op 16-17 jarige leeftijd een groeispurt krijgen en kan ik nog groeien??? Please help me, want ik word hier echt gek van!! Btw ik ben een Bulgaars meisje en ben al ongesteld geworden op mijn 12e.
Toegevoegd na 7 minuten:
Oh en ik voel me echt een dwerg ik denk soms dat ik een groeistoornis heb?? Ben ik een lilliputter? ;(((
Toegevoegd na 8 minuten:
En ik had gehoord dat mannen eerder op kleine vrouwen vallen dan op lange. Maar met klein neem ik aan dat ze rond de 1,60-1,65 bedoelen. Maar een jongen zal toch niet op een meisje van 1,53 vallen? Ik lijk net 13-14 ofzo ;(((
Dat is een normale variatie, en daar is niets aan te doen.
Voor het vinden van een partner maakt dat echt niet uit.
Ik heb ook een kleine dochter, maar die heeft er nooit een punt van gemaakt. Piekeren maakt lelijk en als je trots bent op jezelf, val je in de prijzen. Mijn dochter staat in zeker opzicht hoog in aanzien. Dat is ook een vorm van groeien. Laat zien wie je bent!!
Al deze methodes gaan uit van gemiddelden.
Ik ken een groot gezin van 11 kinderen. Zij variëren in lengte tussen 1.60 m en 1.98 m.
Je kunt niet van twee ouders zeggen hoe lang een kind wordt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.