Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan viezigheid meegenomen worden aan je lijf of kleding?

Kunnen bacteriën of viezigheid vanuit bijvoorbeeld een restaurant meegenomen worden maar huis?Ik gaf gisteravond voordat ik naar bed ging mijn broer nog een knuffel die uit eten was geweest.Hij rook niet meer naar eten, en was ook niet vies.Maar kan ik dit mee hebben genomen mijn bed in?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
921
ronron1212
7 jaar geleden
Iedereen heeft bacteriën bij zich en neemt ze mee. Geld zit bijvoorbeeld vol ermee.
Ivana
7 jaar geleden
Je kunt alleen bacterie-vrij blijven als je jezelf in een steriele kamer laat opsluiten. Je kunt er best tegen, anders was je allang 't hoekje om. :)
Amadea
7 jaar geleden
Het blijkt dat juist mensen die extreem beschermd worden tegen vuiligheid daardoor ziek worden. Want hun lichaam weet zich daar dan niet meer tegen te weren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ivana: iedereen draagt miljarden bacteriën bij zich, oa ook op je huid. Zodra je jezelf laat opsluiten in een steriele kamer is die kamer meteen niet meer steriel ;-)
Eerst alle bacteriën van je lijf verwijderen is ook geen optie; dat is niet met het leven verenigbaar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, bacteriën verspreiden zich heel gemakkelijk en snel. Maar daar krijg je niets van hoor. De meeste bacteriën die wij mensen van nature bij ons dragen zijn niet schadelijk (of zelfs het tegenovergestelde) en zelfs als er iets in het eten zat dat wél schadelijk zou zijn, draag je dat niet zomaar even over door iemand te knuffelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding