Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een bedrijfarts bij mijn gegevens op het ziekenhuis en bij de huisarts?

Ik vind dit niet zo`n prettig idee dat hij vanalles kan zien uit mijn verleden e.d.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dit kan hij of zij alleen opvragen als jij hier toestemming voor geeft.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je gevraagd wordt om te tekenen voor toestemming om gegevens op te vragen en er zijn gegevens waarvan je niet wilt dat de bedrijfsarts dit ziet, kun je er eventueel voor kiezen om je toestemming nader te specificeren, bijvoorbeeld door erbij te zetten "alleen gegevens relevant voor mijn huidige verzuim", of "alleen gegevens vanaf 2013", "alleen communicatie met internist", etc.

En je kunt natuurlijk ook je toestemming onthouden. Over het algemeen is dat echter niet aan te raden, omdat de bedrijfsarts dan mogelijk informatie mist die relevant is voor de beoordeling van (de rechtmatigheid van) je ziekteverzuim of je verdere begeleiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ok bedankt voor het antwoord, er stond namelijk iets over een dossier waar de bedrijfarts over beschikt vandaar mijn vraag, heb hier geen ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zal het dossier van de bedrijfsarts zelf zijn, waarschijnlijk? Hoe het zit met de overdracht van gegevens als een werkgever bijvoorbeeld overgaat naar een andere arbodienst weet ik niet trouwens. Maar de gegevens bij jouw behandelend artsen, die mag een bedrijfsarts écht alleen opvragen als jij daarvoor hebt getekend.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding