is er ergens op internet of zo een lijst met hollistisch werkende artsen in België?
Met hollistisch bedoel ik niet persee homeopathen of zo, maar wel met een hollistische insteek. Die dus lichaam en geest als één geheel zien en bij elke "ziekte" beiden in ogenschouw nemen;
Ik heb laatst zo een lijst gekregen voor homeopathen en voor accupuncturisten, dus ik vroeg me af of er ook zo een lijst bestaat voor artsen die hollistisch werken.
Indien dat niet in België bestaat, is Nederland eventueel ook een optie (ik woon in Gent dus best niet te ver over de grens) maar ik heb natuurlijk een voorkeur voor België wegens bereikbaarder.
Toegevoegd na 2 dagen:
Het gaat dus over een dokter in de geneeskunde, die hollistisch werkt en in België. Dankjewel.
Op deze site bijvoorbeeld kun je per soort alternatieveling per provincie zoeken. De resultaten voor "Belgie" zijn wel vrij pover, maar in nederland is keus genoeg.
http://www.alternatievegeneeswijzen-overzicht.nl/index.php?page=zoeken&vakgebied=36&provincie=4
Ik weet heel goed waarom ik deze vraag stel.
By the way: in België is het zeker nog niet bij alle artsen duidelijk dat lichaam en geest een geheel zijn. In Nederland is de psychische hulpverlening ook terugbetaald, in België amper. De overheid spreekt dan wel over "taboe doorbreken" maar men zou beter de financiële drempel doorbreken. Dan volgt het taboe van zelf wel. Ik denk dat het die financiële drempel ook is, die artsen ervan weerhoudt om patiënten systematisch door te sturen bij een vermoeden dat er een meer psychische oorzaak is van de kwaal. Al ga ik ervan uit dat alle ziekten een psychische oorzaak hebben, maar bon.
Toen ik beter ging werken aan stressvermindering en goed slapen (en uiteindelijk ander werk had), was de hoofdpijn weer weg. Geen pilletjes aan te pas gekomen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.