Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe schuif je op een leuke manier de aandacht van je af?

Soms gaat het op een vervelende manier over jou terwijl je er bij staat: weet iemand een leuke manier om het onderwerp af te schuiven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
987

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gewoon zeggen: Nou zeg wat grappig, het lijkt net of je het over mij hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gwewoon zeggen: Praat maar over mij als ik er niet bij ben
of praatje over het weer beginnen(of een ander flauw onderwerp)
(Lees meer...)
anneliez
14 jaar geleden
Joh, trek je van mij maar niks aan hoor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelfspot kan helpen om de wapens uit handen te slaan ofwel het zeikerige toontje ridiculiseren. maar dan moet je je wel zeker in de situatie voelen. mijn spellinch word hier wel is op de hak genomen, maar ik kan dan altijd nog melden dat ik lepra heb opgelopen in de vingers omdat ik in 3rde wereld deze ziekte heb opgelopen toen ik Bijbels naar de negertjes bracht, en ik dat licht ben ik ineens een martelaar.

maar het ligt dus heel erg aan de personen die dat soort dingen zeggen als je je er echt veel van aantrekt of zelfs schrikt van hun verbale capaciteiten en dan kan je "bevriezen"op zo'n moment, het beste is jezelf aan te leren iig iets te zeggen en niet later te denken ik had dat moeten zeggen. de eerste keer dat je direct reageert kan stuntelig zijn maar het om het feit dat je die grens iig over bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg dan soms "zo heren/dames, is het Paulus uurtje weer aangebroken?"

Of totaal uit het niets vragen "Ga jij nog op vakantie", dan kijken ze even gek en dan zeg je met grote ogen "Ja, ben ik echt benieuwd naar" terwijl iedereen weet dat het kul is.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Probeer nooit de tegenaanval in te zetten tenzij je je mentaal metaal ijzersterk voelt en je zeker weet dat je zult gaan 'winnen'

Ik denk dat jij op een leuke manier de aandacht van jezelf af wilt leiden en dat is vaak ook de beste oplossing om ruzies enz te vermijden.

Ik probeer je een ideetje aan de hand te doen. Je weet wel wie er doorgaans wat minder leuk tegen je doet.
Zorg ervoor dat je tegenover die persoon niet onzeker overkomt maar integendeel van jezelf overtuigd.
Zorg er voorts voor dat je wat antwoorden klaar hebt liggen met het liefst wat humor 'ten koste' van die persoon erin . Dus laat anderen om hem/haar lachen. Liefst een paar keer op rij.

De betreffende persoon zal dan vermoedelijk afdruipen c.q. met stille trom willen vertrekken.

Als er toch ruzie uit voort mocht vloeien, leg het dan snel weer bij met de woorden dat je hem/haar geen pijn wilde doen, maar dat je gewoon een keuk grapje wilde maken.

Groetjes,

Ton
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding