Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je in één ziekenhuis mobiel bellen?

Moet er een dagje heen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hopelijk toch niets ernstigs!
En ik wens jou een heel snel herstel toe .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee teun helemaal niet voor mijn oren

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

mobiel bellen wordt over het algemeen 'gedoogd'
in ziekenhuizen.
op sommige afdelingen staat een bord met een rood kruis door een mobiele telefoon. of er hangt een tekstbericht. duidelijk dus.
ook overleg met de verpleging levert wat op, vraag het gewoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Als je aan een infuuspomp ander gevoelig medisch toestel ligt lijkt het mij niet zo verstandig omdat de gsm dan storingen kan veroorzaken. De panische angst die ziekenhuizen vroeger voor gsm's hadden is grotendeels voorbij. Dus het mag niet in één ziekenhuis maar in meerdere.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de meeste ziekenhuizen mag het niet en dat staat ook aangegeven.

In de praktijk:
- In wachtkamers wordt vaak gewoon mobiel gebeld en dat geeft ergernis, maar zelden wordt er iets van gezegd.
- De telefoon op een ziekenkamer doet het niet altijd of is in gebruik. Mijn man mocht mij gewoon bellen, zei de verpleegkundige, met zijn eigen telefoon, om te vertellen dat ie wakker was en hoe het gegaan was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de meeste ziekenhuizen mag je mobiel bellen, mits je het op de gang of in de wachtkamer doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door omstandigheden lach pas mijn vader plots op de medium care (gaat gelukkig weer allemaal helemaal goed :) ). Maar ik moest ook bereikbaar blijven voor een familielid. Dus ik vroeg of hier de mobiel aan mocht blijven. Ze zijden van wel; alleen op de hartbewaking mag het niet. (De artsen zelf belden trouwens ook continu met hun mobiel naar elkaar.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb er laatst ook gelegen, op een afdeling waar heel wat apparatuur was, maar mocht gewoon mobiel bellen hoor.
Het mag bijna altijd en als het niet mag dan wordt het duidelijk verboden. Ik kan me bijvoorbeeld op een hart-afdeling voorstellen dat het niet mag i.v.m. storing.
Als je twijfelt: vraag het aan een verpleegster. Die kan het je zo vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er hangen op bepaalde plaatsen bordjes waar het niet mag, zoals bij de ingang van de hartafdeling en bij de kinder afdeling met bepaalde gevoelige machines.
Op de zaal mag je meestal gewoon bellen en internetten etc.
Je ziet dan zo'n plaatje met een bordje met rode rand en een mobieltje met een kruis erdoor.
Mocht je nu toch nog twijfelen gewoon vragen maar op zaal kan het bijna altijd wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mobiel bellen in een ziekenhuis is op de meeste plekken toegestaan. Daar waar het niet mag is het met borden aangegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon in Drenthe en in het ziekenhuis van Hoogeveen mag je bellen en in Meppel niet, daar hangt zo"n verboden te bellen sticker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officeel niet en ik zou niet graag een storing willen veroorzaken.. maar na mijn bevalling mocht ik wel bellen maar ze hadden ook een speciaal scherm met telefoon,internet,tv ect ter beschikking
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je mag vaak in ziekenhuizen mobiel bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij door machines in leven wordt gehouden . dan zou ik het mobiel bellen wel laten .
Dan zou ik voor een dag een abbonnement nemen op de telefoon van het ziekenhuis die bij jouw bed hangt .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bellen in het ziekenhuis is gewoon toegestaan, tenzij er specifiek wordt aangegeven dat het niet mag zoals bijv. in de buurt van een MRI-scanner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dochter is kortgeleden bevallen, en moest 10 dagen in het ziekenhuis blijven. Op zaal mocht ze gewoon bellen, niks gedogen, dat was gewoon officieel toegestaan. Op de afdeling waar haar kindje lag waren couveuses en allerlei apparatuur, daar mocht het niet, en moest het mobieltje uit staan voor je daar door de deur heen ging.

Een GSM kan bepaalde apparatuur verstoren, dus waar die apparatuur is mag het niet, op andere plekken, zonder gevoelige apparatuur, mag het in het ziekenhuis van Emmen overal wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image