Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat er vet zit tussen mijn wenkbrauwen?

Elke keer als ik boos kijk of frons dan komt er een soort vetlaag over mijn neus heen ik weet niet hoe het komt maar ik heb het zins kort weet iemand hoe je dit weg kan halen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K
Ritsuka
8 jaar geleden
Hoe weet je zeker dat het vet is? Is het niet gewoon je huid die wat dubbel gaat / omhoog komt door de frons beweging?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon niet boos kijken. Dat is inderdaad gewoon je huid.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi ja maar ik weet niet hoe ik het goed uitleg heb dit nooit gehad maar het is een soort verdikking wat er dan over me neus komt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi, ja ik weet niet hoe ik goed uitleg maar dit heb ik echt nooit gehad het is een soort verdikking wat er overman neus komt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je fronst (of boos kijkt) trek je de spieren (Pyramidalis, Corrugator supercilii, Procerus) aan tussen je wenkbrauwen, die dan korter en dikker worden. Net zoals er spierballen op je arm komen als je je arm buigt. De "zelfde" hoeveelheid weefsel krijgt dan gewoon minder ruimte.
Daar overheen zit dan ook nog eens je huid, die ook minder "oppervlak" krijgt.

Dat heeft dus niets met vet te maken, maar misschien wel met TE vaak boos kijken en fronsen ; als je een spier traint , wordt hij dikker / sterker. Als je geen dikke spierballen op je armen wilt, moet je geen gewicht tillen, en als je geen dikke spierballen op je neus wilt...tja, dan moet je minder vaak boos kijken ;-)

Alle gekheid op een stokje natuurlijk, maar nee, er is niets dat je kunt doen om dat te voorkomen ; het is een normaal onderdeel van een normale gezichtsexpressie. Je zou die spier kunnen laten lamleggen met Botox, maar dan zijn er een heleboel gezichtsuitdrukkingen die je niet meer kunt maken ; dan wordt je een beetje zo'n plastic pop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat het "opeens" is, kan natuurlijk gewoon komen doordat je huid je hele leven door verandert / verouderd, niemand ziet er op zijn zeventigste nog precies het zelfde uit als op zijn zestiende.

Zo hingen bij mij "ineens" mijn wallen op mijn wangen ; altijd wel wallen gehad, maar ergens tussen mijn dertigste en veertigste zijn het "theezakjes" geworden ; jammer dan. Hoort er bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi maar ik ben pas 14 dusja maar als ik minder boos ga kijken word het dan ook minder?
Ritsuka
8 jaar geleden
Gewoon minder boos kijken ja. En er niet zo op focussen. Geloof mij, niemand anders ziet dit.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding