Hoe om te gaan met een pestende buurman die beweert dat ik hem telkens begluur, afluister of in de gaten hou?
Hallo
Ik woon in een vrijstaand huis net buiten het dorp samen met mijn broertje en mijn moeder.
Ons huis staat recht tegenover het huis van de buren, tussen onze 2 huizen zit geen schutting of een heg, ik kan dus zo via de keuken bij hun naar binnen kijken en zij kunnen bij ons naar binnen kijken.
Wat is nou het probleem, mijn buurman die denkt de hele tijd dat hun in de gaten hou, dat ik ze begluur of af zit te luisteren.
Dit vind ik erg jammer, het maakt mij erg onzeker, als ik naar de keuken toe loop, loop ik met mijn gezicht starend naar de grond toe, bang dat mijn buurman weer denkt dat ik hun in de gaten houd, dit gedoe beperkt mij in mijn doen en laten, maar dat is nog niet het ergste, hij zit de hele buurt tegen mij op te stoken, als ik op mijn kamer zit schreeuwt hij asociaal naar mij toe, als ik buiten ben roept hij samen met zijn vrienden nare dingen naar mij toe of zit hij mij uit te lachen, op het laatst krijg ik gewoon het idee of de hele buurt tegen mij is.
Hoe kan ik hier het beste mee om gaan, ben ik buiten in de tuin aan het werk dan heb ik oordoppen in mijn oren omdat ik bang ben dat mijn buurman mij anders weer wil kwetsen, ik probeer zoveel mogelijk niet hun richting op te kijken, zou ik een keer hun richting op kijken dan is het alweer mis, ben ik in de keuken eten aan het koken dan voel ik mij zo onzeker, hoe kan ik hier het beste mee omgaan
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.