Zie je een ontsteking in je lichaam altijd in je bloed? En hoe zie je dat in je bloed (welke waarden)?
Bijv. een ontsteking in de schildklier (hashimoto): zie je, naast antistoffen en schildklierwaarden, ook aan bloedwaarden die algemeen een ontsteking aanduiden? Of bij reuma artritis? (of iets soortgelijks)
Edit: snap dat ik er het beste mee naar mijn arts kan gaan, maar daar kom ik net vandaan en bedenk het me pas sinds ik thuis ben. Ik heb namelijk hashimoto en dus chronische ontsteking van de schildklier. Omdat de arts dacht dat ik reuma artritis heb (vanwege foto die is gemaakt, alle symptomen en dat het in de familie voorkomt) is het ook vanalles geprikt.
Maar nu blijkt: in mijn lichaam is geen ontsteking te zien (de leukocyten, bezinksel en al die andere dingen dus, zijn allemaal redelijk normaal). Het kan dus, vanwege dat, geen r.a. zijn, aangezien dat ontstekingen zijn. Dus verder onderzoek volgt.
Maar ik heb toch ook een chronische ontsteking van de schildklier? Hoe kan die dan niet te zien zijn in mijn bloed. Dan lijkt het mij als ik er logisch tegenaankijk, dat eventuele andere ontstekingen ook niet in mijn bloed te zien kunnen zijn! Of zit ik nou maar wat te kletsen...
Wat je laatste reactie betreft: ik heb heel veel antilichamen en hypothyreoide en ben dus gediagnosteerd als hashimotopatiënt. Ook is er met een radiologische echo een ontsteking in de schildklier geconstateerd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.