Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de wond ontstoken en moet ik naar het ziekenhuis?

Mijn vriend heeft een paar dagen geleden zn hechtingen eruit gehaald maar nu is de wond weer open gegaan. Ik vraag me af of het ontstoken is en of hij naar het ziekenhuis moet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ja zeker terug naar het ziekenhuis,het zal al moeilijk zijn om deze wonde terug te naaien daar er al te veel tijd verstreken is en oude wonden moeilijk te naaien zijn.Waarschijnlijk zal hier ook antibiotica nodig zijn of toch een anti-bacteriële zalf.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wanneer een wond groot is en de wondranden ver uit elkaar liggen, kunnen er problemen ontstaan met de genezing. Het bloeden duurt langer en de genezing is langzamer, wat de kans op infecties vergroot. Verder moet er veel littekenweefsel gevormd worden, om de afstand tussen de wondranden te overbruggen. De vorming van dit littekenweefsel veroorzaakt vaak grote littekens. Bij een hechting, worden de wondranden naar elkaar gebracht, waardoor de wond sneller en mooier geneest.
Toch kunnen niet alle wonden gehecht worden, zoals bijvoorbeeld wonden waarin zich veel bacteriën bevinden. Door te hechten raken de bacteriën opgesloten in de wond en kunnen een infectie veroorzaken. Dit is het geval bij wonden die ouder dan 6 uur zijn. Deze wonden worden opengelaten en moeten spontaan genezen. Soms is het mogelijk de oude wondranden weg te snijden en de wond vervolgens goed te reinigen. Zo ontstaat een verse wond, die wel weer gehecht mag worden.
(Lees meer...)
fremar
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat had je ook bij een willekeurige huisarts kunnen laten doen...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding