Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe breek ik mijn gewoonte van velletjes rond mijn nagels peuteren?

ik heb zo’n gewoonte waar ik altijd op de velletjes rond mijn nagel bijt/er aan trek zodat ik allemaal losse velletjes en wondjes er omheen heb en het ziet er niet netjes uit. ik heb bij deze soortgelijke vragen ook geen goed antwoord gevonden. Ik ben pas net een maand over mijn nagelbijtgewoonte heen, alleen nu moet ik nog een manier vinden om van deze af te komen. Ik heb al heel het internet afgezocht maar niet veel helpt (je handen extra goed verzorgen, stoppen wanneer je jezelf betrapt of iets anders om aan te friemelen zoeken) dus heeft iemand misschien tips uit eigen ervaring?
ik heb meestal pas door dat ik aan m’n vingers friemel als ik het heb gedaan, het gaat vooral uit zichzelf en het is maar zelden dat ik mezelf er op betrap als ik ermee bezig ben. (heb ik het wel door, zijn m'n vingers er al aan)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

gebruik bytex.
dat is een smerig goedje wat tegen nagelbijten, en duimzuigen helpt.
kreeg ik vroeger ook op mijn duim.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Dat helpt niet tegen pulken.
Het is erg moeilijk om ingesleten gewoontes af te leren. Je geeft zelf aan dat het al onbewust gebeurt en dat maakt het nog lastiger.
Je moet je er dus bewust van maken en dat lukt misschien door steeds weer de nagelriemen met een vies smakende verzorgende (nagel)crème in te smeren.
De meeste crèmes smaken niet lekker dus...als je jezelf erop instelt dat je alert bent zodra je de smaak proeft, jouw hand direct terugtrekt ben je al een stukje op weg.
De verzorgende crème is echter wel belangrijk om de huid ook soepel te houden en de velletjes weg te krijgen. Als je geen velletjes hebt, maakt het het een stuk makkelijker.

Zorg ook dat je jouw naaste omgeving inlicht over jouw plan om de gewoonte af te leren. Vraag hen om jou direct te waarschuwen als je onbewust toch weer in de fout dreigt te gaan. Om het alleen te doen is een stuk moeilijker dan met hulp van anderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image