Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik mijn tampon wil inbrengen doe het zeer, nou heb ik gelezen dat je nu ja je weet wel te droog is, wat moet ik doen?

als ik mijn tampon wil inbrengen doe het zeer, nou heb ik gelezen dat je nu ja je weet wel te droog is, wat moet ik doen want het is best wel kut

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

probeer een kleinere maat, Ob heeft tampons met een 'gladde' buitenkant voor meer comfort bij het inbrengen. (Ob pro comfort)
neem er eventjes de tijd voor, zeker als je het nog niet zo vaak gedaan hebt kan het in het begin best een beetje ongemakkelijk gaan, probeer je te ontspannen, spreid je benen en je schaamlippen een beetje zodat je er goed bij kan, als het lastig is kan je er zelfs een spiegeltje bij pakken, dan kan je zien wat je doet.

Mocht het nou allemaal nog niet gaan wees dan niet bang om je huisarts te bellen je vagina is niets om je voor te schamen, voor een huisarts is een vagina net zo normaal als ieder ander lichaamsdeel.
9 jaar geleden
Als je een tampon gebruikt op de lichtere dagen van je menstruatie, bijvoorbeeld aan het einde of juist in het begin als het nog niet helemaal op gang is, kan het inderdaad zijn dat je vagina van binnen te droog is en dat inbrengen ongemakkelijk gaat. Gebruik in elk geval de kleinste maat tampon die nog past bij de mate van je bloedverlies, en kijk eventueel eens naar een tampon met zo'n zacht laagje erom of een tampon met inbrenghuls. Op zo'n inbrenghuls kun je eventueel zelfs een beetje glijmiddel doen om het gemakkelijker te maken. Dat kan in theorie met een tampon ook wel, maar dan moet je hem vrij snel inbrengen daarna omdat hij anders al begint uit te zetten door het gebruikte glijmiddel. Dan krijg je hem er helemaal niet meer in.

Maar als het allemaal niet lukt en inderdaad droogheid een probleem is, dan kun je beter op de lichtste dagen kiezen voor maandverband. Of probeer een menstruatiecup, die zijn gemaakt van glad silicone en daarom ook goed in te brengen als je vagina droger is. Kan eventueel ook weer met glijmiddel, maar het inbrengen van een cup vergt vaak wel wat meer oefening. Bij vrouwen waarbij het echt de droogheid is waardoor tampons ongemakkelijk gaan, werkt een cup vaak beter. Is het niet zozeer de droogheid maar het feit dat iets inbrengen in je vagina om de één of andere reden lastig gaat, dan is een cup geen oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing