Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gaan trombose-aambeien vanzelf weg?

Sinds 4 jaar heb ik elke week last van aambeien, maar deze geven dan geen klachten en verdwijnen vaak binnen 12/24 uur (zeker als ik het insmeer met aambeien zalf)

Sinds eergister had ik opnieuw last van aambeien, althans, dat dacht ik. Maar deze deed al een stuk meer pijn dan dat ik gewend was. Nu inmiddels 2 dagen later is de aambei enorm hard, en blauw, wat dus alle schijn heeft van een Trombose-aambei.

Is het noodzakelijk deze door de huisarts te laten verwijderen onder lokale verdoving? Of is het mogelijk dat deze vorm van aambei vanzelf verdwijnt?

Ik ben over het algemeen erg bang voor zowel prikken, als messen. Dus voor mij is het echt de aller laatste optie om hem weg te laten halen, ondanks ik verschrikkelijke pijn ondervind.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Sowieso naar je huisarts hiermee, deze kan onderzoeken of de aambei geïnfecteerd is. Bespreek met je huisarts je angst voor naalden, mogelijk biedt hij/zij je een behandelingsplan waarin dat niet nodig is. Naar de huisarts gaan is echt noodzakelijk, dit omdat deze aambei ook meerdere gevolgen kan hebben, zoals andere of ernstige klachten bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 4 minuten:
Vanzelf weggaan doen deze zeer waarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ga ervan uit dat het geen inwendige aambei is.Aambeien onstaan door meerdere
oorzaken b.v zwaar tillen,stress etc loop je er mee door word het alleen maar erger.
Het beste is je gaat ontspannen op bed liggen en probeer met een beetje vaseline
de aambei weer in je anus te drukken,wees niet bang er knapt niets en vooral oefenen!
Het kan zijn dat je dat 2x per dag moet doen,maar er is mee te leven.
het alternatief is dat het mes er in gaat ze rekken je anus onder verdoving dermate op
zodat ze de zwakke plek dichtnaaien je krijgt dan ook een pijp in jouw anus en ik kan
je vertellen dat doet heel veel pijn en succes is nog niet verzekerd!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Getromboseerde aambeien genezen meestal vanzelf; ze verdwijnen na enkele weken. De ergste pijn ervaar je rond de eerste week.
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing