Klopt het dat je twee keer terhandstellingskosten moet betalen voor hetzelfde medicijn?
Beste goeie vragers,
Ik heb al jaren hetzelfde medicijn. Echter dit jaar 2016 is de dosis verlaagd. Eerst had ik 1 tablet van 200 mg en nu 1 tablet van 100mg en 1 tablet van 25 mg. Het is hetzelfde medicijn. Een tablet van 125 mg is er niet.
Ik zag nu toevallig als ik inlog (wat ik eerder nooit deed) bij mijn zorgverzekering dat de apotheek twee keer de terhandstellingskosten had berekend. Namelijk twee keer 6 euro is 12 euro en nog een paar centen.
Het is gewoon hetzelfde medicijn alleen een lagere dosis en geen 1 tablet.
Dat is toch raar lijkt mij. Ik weet intussen dat je voor verschillende medicijnen steeds die terhandstellingkosten moet betalen. Ook al heb je die al jaren. Als ik dus op 200 mg was blijven zitten dan had ik het 1 keer moeten betalen.
Volgens mij klopt dit niet. Trouwens raar hoor dat je dit moet betalen. Zogenaamd omdat de apotheek er werk aan heeft. Belachtelijk want ze verdienen al dik aan de medicijnen zelf. Stel je voor dat je in de winkel een produkt koopt en de winkelier vraagt dat ook , omdat ie uit moet leggen hoe het produkt werkt. Wat een gegraai. Maar mijn vraag is dus hoe het zit in mijn geval met een en hetzelfde medicijne, alleen in 100 en 25 mg inplaats van 200 mg.
hoe zit dat eigenlijk precies?
vr gr Gonna