Kan nano zilver schadelijk zijn bij inwendig gebruik?
Ik heb vandaag van een acupuncturist een liter fles Nano Zilver meegekregen. Ging ervan uit dat dit geen kwaad kon. Nu lees ik dat het ook goede bacteriën dood...........en je er ook ziek van kunt worden. Ik kreeg het voor mijn allergische huiduitslag.
Wie o wie is deskundig op dit gebied en kan mij antwoorden?
7.1K
7.1K keer bekeken
Erna55
9 jaar geleden
De vereniging tegen kwakzalverij heeft er een artikel over :
http://www.kwakzalverij.nl/367/Colloidaal_zilver_CZ_
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Officieel is het binnen de EU niet (meer) toegestaan als voedingssupplement (lees: bestemd voor inwendig gebruik)
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat zei je huisarts over je uitslag? Die lijkt mij de aangewezen persoon ervoor, niet iemand die met naaldjes prikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het grootste resultaat :D
Ja, maar welk resultaat?
Cryofiel
9 jaar geleden
De vraag is waarom je überhaupt naar een acupuncturist bent gegaan. Dat is tenslotte een alternatieve behandelwijze.
Het woord 'alternatief' betekent in de praktijk dat er geen bewezen werking is (ietwat gesimplificeerde weergave, dat geef ik direct toe). Als je het wat positiever wilt omschrijven zou je kunnen zeggen dat het om een experimentele behandeling gaat.
In dit geval (bij jou dus) komt het onbewezen karakter tot uiting in het voorschrijven van een middel dat niet is toegestaan voor inwendig gebruik, dat geen bewezen positieve effecten heeft, en dat wel bewezen gezondheidsschade oplevert. Zie daarvoor de eerdere reacties.
Voor mij is dat een reden om zulke behandelingen te vermijden, en ze af te raden aan anderen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Overigens is het natuurlijk wel heel slim van je om hier je licht op te steken. Blijf altijd kritisch, zeggen ze wel eens - en dat is precies wat jij nu doet.
Ik hoop voor je dat je hier veel wijsheid en nieuwe inzichten zult opdoen.
Tot slot: sterkte met je huiduitslag!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoho Cryofiel, ik denk dat je dit nog niet gelezen hebt:
'
Zuiver zilver is na goud het meest hoog frequente element wat we op onze aarde kennen. Dit komt omdat dit element atomair nog bijna zuiver gekoppeld is met de achter dit atoom liggende isotopische vortex van vrije energie'. 'Zuiver zilver laat eenheids en interdimensionale vrije energie dus het beste door in deze derde dimensie. Het gevolg is dat wanneer iedere zilver atoom in contact met een laagfrequente infectie bron deze daadwerkelijk letterlijk verlicht wordt waardoor de verdichtingen ofwel blokgolven letterlijk oplossen in deze hoog frequente vrije energie vortex'. Als dit je niet overtuigt weet ik het ook niet meer. :D
'
Zuiver zilver is na goud het meest hoog frequente element wat we op onze aarde kennen. Dit komt omdat dit element atomair nog bijna zuiver gekoppeld is met de achter dit atoom liggende isotopische vortex van vrije energie'. 'Zuiver zilver laat eenheids en interdimensionale vrije energie dus het beste door in deze derde dimensie. Het gevolg is dat wanneer iedere zilver atoom in contact met een laagfrequente infectie bron deze daadwerkelijk letterlijk verlicht wordt waardoor de verdichtingen ofwel blokgolven letterlijk oplossen in deze hoog frequente vrije energie vortex'. Als dit je niet overtuigt weet ik het ook niet meer. :D
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben geen fan, maar de lading onwaarheden die hier gepost wordt lijkt me groter dan de dingen die wel kloppen.
In de kwak link: blauw worden zoals op die foto is met CZ zoals je dat koopt of maakt bijna onmogelijk, je moet dan bizarre hoeveelheden nemen.
Zelfs via een link op de kwak site kan je al lezen de die blauwe vrouw geen CZ heeft genomen maar CSP.
http://www.silver-colloids.com/Pubs/protein.html Alternatief is zeker niet experimenteel en "geen bewezen werking" klopt ook niet.
Kruidengeneeskunde bijvoorbeeld is een alternatieve geneeswijze.
Zelfs via een link op de kwak site kan je al lezen de die blauwe vrouw geen CZ heeft genomen maar CSP.
http://www.silver-colloids.com/Pubs/protein.html Alternatief is zeker niet experimenteel en "geen bewezen werking" klopt ook niet.
Kruidengeneeskunde bijvoorbeeld is een alternatieve geneeswijze.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
De chiropractor ziet men in Nederland ook als alternatieve geneeswijzen. Maar in andere landen is het gewoon normale eerste lijn zorg. Als niets helpt kan ik me heel goed voorstellen dat iemand zijn heil ergens anders zoekt.
Zo zal ik nooit iemand met wratten doorsturen naar de huisarts. Bevriezen (met de "doet geen pijn hoor" b*llsh*t) werkt 10× minder goed dan de compleet pijnloze behandeling van de dermatoloog.
Ok een dermatoloog is erkend, maar dat is de pijnlijke (vaak niet) werkende wrattenbehandeling van de huisarts ook. Waarna in heel veel gevallen de wratten ook weer terug komen trouwens. Dat gebeurt bij de dermatologische behandeling niet. Ik ken ook genoeg mensen met pijnen die bij geen arts of fysiotherapeut verlichting hebben gevonden en na een paar behandelingen bij de chiropractor ineens geen of minder pijn meer hebben.
Ok een dermatoloog is erkend, maar dat is de pijnlijke (vaak niet) werkende wrattenbehandeling van de huisarts ook. Waarna in heel veel gevallen de wratten ook weer terug komen trouwens. Dat gebeurt bij de dermatologische behandeling niet. Ik ken ook genoeg mensen met pijnen die bij geen arts of fysiotherapeut verlichting hebben gevonden en na een paar behandelingen bij de chiropractor ineens geen of minder pijn meer hebben.
Cryofiel
9 jaar geleden
@HeerVoldemort, daarom schreef ik al dat mijn beschrijving in mijn vorige reactie een gesimplificeerde weergave was. De werkelijkheid is, zoals gebruikelijk, complexer.
Als ik de acupunctuur van de vraagsteller als voorbeeld mag nemen:
*Sommige* behandelingen werken echt. Dat is bewezen, dat is erkend.
Het probleem met acupunctuur is dat de basis onjuist is. Daardoor maken ze heel veel gebruik van onwerkzame behandelingen.
De acupunctuur is alternatief omdat ze blijven vasthouden aan hun geloofssysteem.
De voorstanders wijzen op die paar behandelingen die wél werken. Ze verwijzen dan naar wetenschappelijk artikelen waarin die paar behandelingen positief worden beoordeeld, en doen dan net alsof "de wetenschap erkent dat acupunctuur werkt" - wat natuurlijk niet klopt.
Ondanks de foute basis, ondanks de vele behandelingen die totaal onwerkzaam zijn, blijven er een paar behandelingen die wel iets doen. Maar zolang je niet leert van je ervaringen, en weigert om de onwerkzame delen achter je te laten, blijf je in de alternatieve hoek zitten.
Cryofiel
9 jaar geleden
@MrTomaat, ik denk wel eens dat ik best goed ben in het schrijven van parodieën op het alternatieve gedachtengoed - zoals het gebruik van colloïdaal of nano-) zilver.
Ik moet toegeven dat de voorstanders van deze methode een betere parodie hebben geschreven dan ik zelf had gekund.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.