waarom wil mijn huisarts mijn opledings niveau weten bij het inschrijven?
Ik wil me inschrijven bij een nieuwe huisarts..
Nu vraagt hij wel erg veel persoonlijke vragen ( :
Elke huisartsenpraktijk houdt bij hoe de samenstelling van zijn patientengroep eruit ziet.
Hoeveel procent patienten heeft hij met hogere opleiding, hoe zijn de leeftijden verdeeld, hoehoeg zijn de inkomsten, hoeveel procent heeft een uitkering, etc.
Deze statistieken worden door universiteiten gebruikt bij onderzoek.
Bedankt iig voor het snelle antwoord,
;)
En het is niet "verboden" om te liegen, maar je kunt het best eerlijk antwoord geven.
Soms kan hij gewoon de juiste benaming gebruiken. Ligt echt aan je opleiding (niveau).
Waarom je niet de waarheid zou spreken weet ik echt niet? Ik weet totaal niet wat voor voordeel je hier uit zal halen, ik zie hier namelijk alleen maar nadelen van. Ik denk dat nog geen een iemand er ooit beter van is geworden om tegen een arts te liegen of dingen achter te houden. En je opleidingsniveau is toch niks om je voor te schamen? Iedereen mag trots zijn op wat voor werk hij/zij doet. Daarnaast kan je werk (vaak afhankelijk van je opleidingsniveau) ook een invloed zijn voor bepaalde ziekten die je ontwikkelt.
Sterker nog, er zijn studies gebeurd die laten zien dat het voorkomen van bepaalde ziekten toch wel kan verschillen in verschillende opleidingsgroepen. Dit zal natuurlijk niet de voornaamste reden zijn haha.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.