Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen scheve piemel?

Ik vindt het altijd lekker om met me stijve over de matras te gaan heeft dat er iets mee te maken
?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Daar kan je niet zelf iets aan doen. Als hij echt heel scheef is is het vaak wel mogelijk om eraan geholpen te worden.

Om te beginnen is geen een penis netjes recht; ze zijn altijd wel in mindere of meerdere mate krom. Zolang dat binnen de perken blijft wordt het niet gezien als een afwijking; er zal dan geen uroloog zijn die je eraan zal willen helpen.

Er bestaan wel afwijkingen aan de penis waardoor die extreem krom kan groeien. Een bekend voorbeeld hiervan is Peyronie; daarbij ontstaat er een soort littekenweefsel aan één kant van de penis waardoor die in erectie krom wordt. Dat littekenweefsel in vaak te voelen als een harde knobbel 'in de binnenbocht' van de kromming. De penis kan hierdoor zo krom worden dat seks onmogelijk wordt. Uiteraard zijn er dan wel behandelmogelijkheden.
Behandeling kan bestaan uit injecties in het littekenweefsel, zalven of ultrasoon geluid. In uiterste gevallen kan je eraan geopereerd worden; de penis daarna meestal wel recht (in ieder geval rechter) maar wel 1-3cm korter...
De oorzaak van peyronie is niet bekend.

Door met de penis langs een matras te schuren kan je in theorie best beschadigingen aan de penis oplopen en daardoor kan dan weer littekenweefsel ontstaan. Ik denk echter niet dat het waarschijnlijk is dat dit gebeurd is. Ten eerste doet zoiets pijn waardoor je wel zou stoppen. Ten tweede ontstaat het littekenweefsel dan aan de onderkant van je penis waardoor die in erectie juist naar beneden zou gaan wijzen waardoor het schuren langs de matras onmogelijk zou worden.

Al met al kan je er dus niet zelf iets aan doen. Of de kromming zo groot is dat je ervoor hulp moet zoeken zal je zelf moeten inschatten; bij twijfel misschien toch maar even overleggen met je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding