Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen bij bloedverlies na seks?

Afgelopen weekend had ik na de als ineens heel erg bloedverlies. Nu is mijn menstruatie sowieso al niet normaal en heb ik de afgelopen 3 weken wederom de hele tijd gecensureerd zonder dat het verminderd, maar hiervoor loop ik al bij de dokter. De menstruatie leek dit weekend dus voorbij te zijn.
Nu schrok ik toch behoorlijk omdat toen ik opstond uit bed het bloed er gewoon letterlijk uitstroom waardoor alles gelijk onder zat. De dag erna weer als gehad en toen gelukkig geen bloedverlies gehad maar het ging wel ontzettend stroef en ik kreeg achteraf pijn. Wat kan ik het beste doen en waar komt het op? Ik hou niet zo van die doktersbezoekjes gezien ik de afgelopen 3 weken ook al voor van alles ben geweest en ik niet wil dat ze een slecht beeld van me krijgen. Kan het zijn dat je vagina droger wordt van tampons en het daardoor pijn doet of moet ik aan iets anders denken? Ik ben al getest op SOA en baarmoederhalskanker.. Al met al naar ik hier gewoon ontzettend van omdat hierdoor de seks minder fijn wordt en ook een beetje beangstigend vanwege het bloedverlies en de pijn.. Iemand die me kan helpen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij moet je ook even naar je autocorrect kijken ; je moet maar net kunnen snappen wat het betekent als je censureert na de als ....;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je geeft al aan dat je menstruatie niet regelmatig is, wat niet heel abnormaal is tijdens de menarche (de eerste jaren dat de menstruatie op gang komt) bij jonge meisjes.

Door seks, en vooral ook door een orgasme, kan je baarmoeder samentrekken waardoor je het bloed dat al op het punt stond je lichaam te verlaten, naar buiten gekomen is. Niks om je zorgen over te maken.

Als je menstruatie echter zo hevig, onvoorspelbaar en frequent is, zou ik toch nog een keer een bezoekje aan de huisarts afleggen, en wel voor de pil. In de meeste gevallen (niet alle !) regelt deze ook een dergelijke overactieve menstruatie.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik lees nog eens je antwoord en denk : slecht beeld van je krijgen ??? Als er niks aan de hand is en je loopt voor elke scheet naar de dokter, zelfs dan zullen ze dat nog niet denken. (Hooguit dat er iets anders met je mis is dan lichamelijk, maar ook dat is in eerste instantie het terrein van de huisarts). Frequent met lichamelijke klachten naar de dokter betekent hooguit dat je je zorgen maakt over je gezondheid. Terecht of niet terecht is ter beoordeling aan de huisarts, maar ze zullen echt niet "raar over je denken". Soms komt nu eenmaal alles tegelijk. Ik was er laatst vier keer in een dikke week : een normale controle, vlak daarna een blaasontsteking, twee dagen later pijn in mijn ribben (die een gekneusde rib bleek te zijn) en de dag erna reed ik op mijn werk met een zware kar over mijn voet. Dom toeval en domme pech, maar de dokter gaat heus niet ineens "iets raars over me denken".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik menstrueer nu al zo'n 10 jaar en zit door heftige klachten ook al gemiddeld 8 jaar aan de pil.. Heb nu een nieuwe pil gekregen om te kijken of dit werkt, en anders ga ik door naar de gynaecoloog. Ik maakte me ook vooral zorgen omdat het niet heel erg op menstruatie bloed leek. Geen propjes oid maar gewoon heel erg veel "normaal" bloed.. Heb wel eerder gehad dat ik menstrueerde na de seks maar niet dat het er letterlijk uitstroomde zodra ik opstond. Als ik weer ging liggen stopte het dan ook weer tot ik weer opstond.. Vond het in elk geval heel raar..
Ritsuka
8 jaar geleden
naar de gynaecoloog lijkt mij een goed idee in deze situatie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas wil mijn dokter hier nog niet echt in meewerken gezien ze staat wel dat ik 3 maanden een nieuwe pil probeer, maar dat betekent dus ook dat ik nog 3 maanden menstruatie problemen heb en misschien dus ook nog al die tijd last tijdens of na de seks.. En ik moet eerlijk zeggen dat ik er totaal niet op zit te wachten om deze problemen tijdens de feestdagen te hebben
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien heb ik je verhaal niet gelezen zoals jij het bedoeld hebt, maar er waren wel wat woorden die mij opvielen, pijn na de seks en drogere vagina. Ben je wel voldoende opgewonden voor het penetreren? Gaat het er niet te ruw aan toe? Na het lezen van je verhaal betwijfel ik, of het bloeden (geheel) veroorzaakt is door de menstruatie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar over het algemeen heb ik nog nooit gehad dat ik niet opgewonden genoeg was.. Zou inderdaad kunnen dat het te ruw was, maar dat is eigenlijk altijd zo..zou ik dan niet eerder zulke klachten moeten hebben gehad?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat bedacht ik me inderdaad ook.. De angst zal zeker niet meehelpen. Glijmiddel nog niet geprobeerd gezien het eigenlijk nog nooit nodig in geweest. Misschien dat maar eens proberen in de hoop dat het helpt en het ook minder beangstigend wordt!
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Zie punt 9 http://www.baarmoederpoli.nl/veelgesteldevragen.html Je hebt geen verwijsbrief nodig voor een afspraak. Gewoon de poli bellen. Laat je huisarts de rambam krijgen. Je loopt al jaren met dit soort problemen begrijp ik uit je verhaal. Er is ook nog een andere site: hevigbloedverlies.nl
Misschien dat daar nog iets voor je bij staat.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding