Wanneer spreek je van een eetprobleem?
Heb ik een eetprobleem?
Ik ben een meisje van 18 jaar, 1meter70 en 50 kilo
Ik heb altijd al last ervan gehad dat ik moeilijk aan kan komen, en ben bijna altijd moe. In het verleden aantal keren bloed geprikt hier is niets duidelijks uitgekomen.
Nu heb ik sinds kort dat ik eetbuien heb, ik kan dan alleen aan lekkere dingen denken en ga dan van alles eten. Snoep, chips en koekjes. Wel eet ik gewoon mijn brood en avondeten.
Ik eet op school bijvoorbeeld zo een zak chips leeg na mijn brood. Ik weet zeker dat het niet is dat ik wil aankomen, ondanks dat ik dat wel wil is dat niet de reden voor het eten.
Zelfs na het avond eten als ik genoeg heb gehad denk ik na 10 minuten alweer aan snoep.
Wat kan dit zijn? (Ik snap dat je bij twijfels naar de dokter moet; maar ik was benieuwd naar ervaringen of ideeën)
Toegevoegd na 17 uur:
Even een toevoeging:
Ik kots het absoluut NIET uit! En gebruik ook geen laxeermiddelen :)
Geen énkele voedingswaarde. Zonder dat ze een eetprobleem of probleem met haar zelfbeeld heeft. Integendeel ; het is een ontzettend leuke, psychisch gezonde meid. Met inmiddels een ongezond 'verwend' eetpatroon.
Gezonde calorieën krijgt ze nog bij lange na geen 1000 per dag van binnen - ik denk nog niet de hélft - aan ongezonde komt ze een heel eind. Maar of ze de nodige 2000 haalt, dat betwijfel ik wel eens. Dus in totaal is het ook nog eens te weinig.
wat is volgens jou 'goed'? hoe weet je dat dit het juiste aantal kcal is voor jou?
als ik kijk bij calculators, zetten ze mij vaak rond de 2200, maar ik weet dat ik gewoon meer nodig heb, en blijkbaar ook op gewicht blijf daarmee.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.