Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kun je doen tegen chagrijnigheid voor de menstruatie?

Een week of iets langer voordat ik ongesteld moet worden word ik ontzettend chagrijnig en depressief. Het is een bepaalde irritatie in mijn lijf waar ik niets tegen kan doen, alles en iedereen irriteert mij op het agressieve af. Weet iemand Het zou me echt ontzettend helpen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je lijdt blijkbaar aan PMS (premenstrueel syndroom), te wijten aan veranderingen in de hoeveelheid verschillende hormonen in je lijf. Zie de bron. hier worden zowel oorzaken als oplossingen in beschreven: wie een anticonceptiepil van een geschikt type in neemt, heeft er minder last van dus dit kan een oplossing zijn; want door de hormonen in de pil neem je een deel van de oorzaak weg.
Je agressie flink afreageren door te sporten is ook een goede uitlaatklep. Je doet dan niets aan de oorzaken, maar wel aan de gevolgen. beide in combinatie kan uiteraard ook.
Wat minder onderbouwd (maar het schijnt wel te werken) is zo veel mogelijk zonlicht op je huid, naast eden goed dag-en-nachtritme. Dat bevordert de aanmaak van het hormoon serotonine, wat betrokken is bij een gevoel van geluk en tevredenheid.

Hopelijk heb je hier wat aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Degelijk onderbouwd antwoord waarvoor een + Veel lachen en je ademhaling leren beheren is ook een afdoende manier om extra serotonine en andere rust- en goed gevoel gevende stoffen te activeren. Fijne zondag allemaal!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk hier ook aan, maar de voorkeur gaat uit naar eerst een diagnose te laten stellen door een arts en deze laten bepalen hoe te behandelen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding