Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de liefde een "drug"?

http://www.stoplove.chx.nl
een krankzinnig verhaal????
Of gewoon de waarheid?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen van beide, het is een grapje. Er bestaat geen StopLove-programma, er is geen cursus, geen cursusboek, en geen DVD 'Verlost van de liefde'. En al helemaal geen 'Prof. Dr. Grimbach, hoogleraar pro-actieve macrochaotica in intermenselijke relaties aan de Katholieke Universiteit Tilburg.)'.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vorig jaar zag ik op school een keer een jongen lopen, die ik niet kende, maar wel heel knap vond, en waar ik 'verliefd' op werd. Het liep al snel uit, en voor ik het wist, was iedereen op de hoogte van het nieuws. De jongen zelf liet niks van zich horen, waardoor ik dingen van hem ging opzoeken op internet. Zo kreeg ik te weten, hoe hij heette, hoe oud hij was en waar hij woonde. Ik vond het geweldig als ik aandacht kreeg van hem, of 1 van zijn vrienden. Ik begon steeds meer over hem te zoeken, op school probeerde ik zoveel mogelijk bij hem in de buurt te zijn, en ik schreef een mapje: hierin had ik vanalles en nog wat over hem verzameld, en ik wist een heleboel over hem. Ik begon door te slaan. Ik kickte op reacties van hem, ik kickte op informatie over hem. In de vakanties miste ik hem. Soms reed ik kilometers om van school naar huis, om hem en zijn vrienden te volgen. Alles wat er op zijn hyves gebeurde volgde ik, ik wist altijd precies waar hij was. Ze begonnen het vervelend te vinden, en hij stuurde me een mailtje dat ik moest stoppen. Ik snapte hen, maar ik ging door, ik had niet in de gaten dat het zover uit de hand liep. Een tijd geleden las ik op internet iets over stalking, en toen schrok ik. Heel veel informatie die daar stond, herkende ik in mezelf. mensen werden daar omschreven als daders. Als mensen die niet helemaal lekker zijn. Ik begon na te denken. Wat was eigenlijk mijn doel? Wat wil ik bereiken? Ik heb de jongen een mailtje gestuurd. Mijn excuses aangeboden. Maar het is moeilijk om te stoppen. Ik ben verslaafd geraakt aan stalking. Aan het verliefde gevoel. Verliefdheid die niet beantwoord word, maar wel goed voelt. Ja. Liefde kan gevaarlijk zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Elke mens heeft liefde nodig , dus zijn we met zijn allen afhakelijk en verslaafd voor eeuwig aan de drug , called love "4ever".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de liefde voelt inderdaad als een verslaving maar persoonlijk vind ik het toch een stuk positiever dan wat er in het artikel geschreven wordt. uit de liefde kun je namelijk een hoop levensenergie halen. in tegenstelling tot wat er in het artikel geschreven wordt. die gaat alleen maar in op de negatieve effecten. een krankzinnig verhaal dus...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je met liefde verliefdheid bedoeld dan ja.

Als je verliefd bent wordt er een stofje aangemaakt die prettig voelt en waar je ook verslaafd aan kunt raken. Er zijn mensen die van partner naar partner 'zweven' om dit gevoel te blijven voelen.

Maar niet zozeer het verliefd zijn is de drug maar het stofje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sommige mensen kunnen prima zonder liefde in de zin dat dat exclusief is voor een persoon. Desondanks denk ik dat we allemaal wel erkenning willen dat je bestaan belangrijk is, dat je er toe doet. Desondanks vind ik wel dat het voor sommige inderdaad soms een obsessie is. Een relatie moet een verrijkking voor je leven zijn en niet niet compleet je leven beheersen. Wat niet goed is, is dat je de ander als bezit ziet. Bijvoorbeeld dat een jongen zijn vriendin verbiedt om met een ander jongen te praten of andersom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals je in de URL ziet, staat er stoplove.chx.nl, dus is het van hem/haar zelf. Dit wordt ook wel een 'Hoax' genoemd. Afgezien van de discussie die het kan aanvoeren een nutteloze vraag. Zal hem dan ook melden als misbruik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat in ieder geval verliefdheid verslavend kan zijn... Want, zoals eerder gezegd, je maakt bepaalde stofjes aan in je hersenen van verliefdheid.
En het is erg herkenbaar toch, dat als je verliefd bent je alleen maar meer van die persoon wilt zeg maar?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De site ziet er wel een beetje uit als een hoax hoor.. En tja, sommige mensen zijn inderdaad hopeloos opzoek naar een partner, om wat voor reden dan ook, maar ik denk dat het gros van de mensen toch ook wel weer de ogen open doet, na een periode van intense blinde liefde, en ziet dat er meer dingen in het leven zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zou zeggen dat de liefde een verslaving is en dat lijkt mij sterk. Ik denk dat het gewoon larikoek is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gevoel dat wij verliefdheid noemen, is een drug. Maar dat kun je ook krijgen van de kleine dingen (in het leven) waar je van houdt, en dat is geen drug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding