Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waaraan kan het liggen dat mijn "onderkant" zo vaak brandt en pijn doet?

sinds nu ongeveer een jaar heb ik last van een brandende vagina, brandende schaamlippen en ook tussen mijn billen een brandend gevoel. er werd al een kweekje genomen enz... maar alles ik oké.
Ik heb nu een homeopaat geraadpleegd ten einde raad, en hij zei dat ik een tijd geen suiker, geen koffie, geen alcohol mocht gebruiken. doe ik maar ook daar geen verbetering.
als ik fiets is het erger, ik kan soms niet zitten. een spannende broek is niet uit te houden. het weegt erg op mijn seksueel leven en van daaruit ook op mijn relatie. Dus ik zou er toch eens vanaf willen geraken.
als ik een verzachtende zalf gebruik luwt dat de pijn een beetje (het is erg goed te vergelijken met zadelpijn).
maar ik zou graag nu eens eindelijk de oorzaak willen weten.
iemand ervaring met vergelijkbare symptomen? of tips over wat er kan helpen?

Toegevoegd na 2 uur:
het is aan de buitenkant van mijn vagina, niet aan de binnenkant. en ook tussen mijn billen. alle testen zijn kort geleden gedaan, ik zie niet in waarom ik nu nog eens naar de dokter moet.
hier is volgens mij een uiterlijke prikkel en misschien idd iets met voedselintolerantie. het is allemaal begonnen toen ik een rare microob had een jaar terug,, die zich op mijn blaas heeft genesteld. dan heb ik zware antibiotica moeten nemen. En tegelijk een zware anti-candidazalf.
Het is echt zadelpijn, niet alleen aan de genetalieën maar ook dus tussen de billen. Er is geen rood te zien (zegt de dokter). Ik heb wel candida gehad maar daarop test ik nu negatief.

9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Naast een schimmelinfectie, denk ik aan vulvodynie. Dit is er in meerdere vormen.
Voor de meeste vormen van vulvodynie is geen duidelijke oorzaak aanwijsbaar. Er lijkt wel een verband tussen vulvodynie en het vóórkomen van infecties met het humaan papilloma virus (HPV, kan ondermeer genitale wratten veroorzaken), chronische vaginale
infecties en het langdurig gebruik van medicinale crèmes en zalven. Ook psychosociale problematiek kan een rol spelen. Er moet op gewezen worden dat het hier alleen gaat om associaties: het kan heel moeilijk zijn om bij vulvodynie oorzaak en gevolg van elkaar te
scheiden.
Natuurlijk moet een arts een diagnose stellen, blijf naar je arts gaan totdat je weet wat je mankeert. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mogelijks schimmelinfectie,zou dit zeker niet proberen homeopatisch op te lossen,maar raadpleeg een gewone huisarts.
fremar
9 jaar geleden
Het kan zijn dat de zuurgraad van je huid is verminderd. Vooral in de vagina kun je daar last van hebben maar voorzover mij bekend ook op andere plaatsen.
Probeer het eens met yoghurt. Je moet je dan een paar keer per dag gedurende enkele dagen insmeren met yoghurt. Yoghurt zorgt er nl. voor dat de zuurgraad weer op peil gebracht wordt. Het is niet schadelijk en kost weinig dus de moeite van het proberen waard zou ik zeggen. Het is een heel oud huismiddeltje en het heeft mij al een paar keer goed geholpen.
9 jaar geleden
Wat je zou kunnen proberen is gel van Aloë Vera. Deze gel is verkoelend, verzachtend en genezend. Zelf heb ik er goede ervaringen mee. Je kunt het o.a. kopen in gezondheidswinkels, biol. winkels, drogist. Je kunt ook zelf 'n Aloë Vera plant kopen (bloemist, supermarkt, IKEA) en dit gebruiken, voordeel is dat 't dan heel vers en wellicht geconcentreerder/werkzamer is. Snijd 'n stukje af van de stengel en spoel 't af onder de kraan (sommige planten worden nl behandeld met gewasbeschermers), snijd 't stukje zodanig doormidden dat je twee brede plakjes met zoveel mogelijk binnenkant krijgt. Pak 'n klein schaaltje en schraap de gel met een mesje of lepeltje in 't schaaltje, 't lijkt op eierstruif. Het geeft niet als er wat groenifheid meekomt van de binnenkant van de schil van het blad. Breng de gel met schone handen aan op de geïrriteerde plekken. Het voelt wat koel en nat aan, maar 't neemt snel je lichaamstemperatuur aan. Klein nadeeltje is dat je vanwege de vochtige gel misschien wat vaker van slipje moet wisselen omdat 't dragen van inlegkruisjes/maandverband af te raden is bij genitale irritaties. Je merkt vanzelf wel welke hoeveelheid je prettig vindt om aan te brengen. Meestal geeft 's
morgens en 's avonds wat aanbrengen al verlichting.
Nooit wassen met zeep, altijd voorzichtig met een nat washandje ozid en voorzichtig droogdeppen bv met een ander schoon washandje en deze daarna in de was dus niet weer 'n keer gebruiken.
Probeer daarnaast elke dag 'n paar eetlepels ongebroken lijnzaad te nemen (innemen met voldoende water) en neem elke dag
'n eetlepel tarwekiemen en 1 softgelcapsule vit. E (drogist, gez.h.winkel, webshop).
In deze produkten zitten stoffen die heilzaam zijn voor zowel 't slijmvlies/de huis als voor de vrouwelijke geslachtsorganen.
Wat de oorzaak van je klachten is is onduidelijk, en ik weet ook niet wat je leeftijd is. De antibioticum die je genomen hebt kan er hoed mee te maken hebben. Als vrouwen richting/in de overgang zijn kan dit ook meespelen. Iig zou het je wellicht verlichting van die verschrikkelijk nare klachten kunnen geven.
Je zou ook PEA-crème kunnen gebruiken, google daar maar eens op. Omdat ik zelf al veel baat heb bij bovenstaande tips heb ik deze crème zelf nog niet gebruikt, maar dat schijnt ook bij sommige mensen te helpen. Veel succes!

Toegevoegd na 15 minuten:
'groenifheid' moet ui'aard 'groenigheid' zijn, 'huis': 'huid', 'hoed': 'goed'.
Tip: voor 't slapen gaan kun je ruim AloëVera-gel aanbrengen omdat je er 's nachts toch niks van merkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing