Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werkt de nuvaring nog correct wanneer je hem dubbelvouwt?

Mijn nuvaring wilt er altijd graag uitkomen. Soms steekt ineens het 'puntje' uit. Kan ik de nuvaring in een achtje vouwen en dan dubbelklappen, zonder dat de hormoonafgifte belemmerd wordt?

Groetjes.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat dat wel kan, maar zeker weten doe ik dat niet, vraag het na bij je apotheek of huisarts. Het probleem kun je oplossen door hem dieper naar binnen te duwen, zodat hij op de juiste plek zit. De nuvaring breng je net zo aan als een tampon.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De werking van de Nuvaring wordt niet belemmerd wanneer je hem dubbel vouwt. Ik vraag me alleen af of het probleem daarmee niet juist groter wordt. De vorm van de Nuvaring is zodanig dat deze in de meeste gevallen goed op zijn plaats blijft zitten in de vagina wanneer het een cirkeltje is. In de vorm van een achtje kan het zijn dat de ring juist minder goed blijft zitten. Ook zou ik me kunnen voorstellen dat je er dan juist meer last van hebt tijdens de geslachtsgemeenschap. Probeer zelf uit te vinden hoe de ring het beste blijft zitten. Het maakt niet uit voor de afgifte van hormonen. Let er wel op dat de ring niet breekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image